Menu

Level 5

Editorial

  • Úvodník
  • 4

Rozhovor

  • Zdeněk Svěrák: Nastává věk, v němž člověk pracuje s věcmi, kterým nerozumí
  • 6

Novinky

  • Novinky
  • 8

Recenze

  • Full Throttle - 90
  • 10
  • Are you Affraid of the Dark? The Tale of Orpheo’s Curse - 90
  • 13
  • Ravenloft II – Stone Prophet - 85
  • 16
  • Magic Carpet: The Hidden worlds - 80
  • 18
  • Slipstream - 85
  • 20
  • Psycho Pinball - 70
  • 21
  • Jagged aliance - 85
  • 22
  • Funball - 75
  • 23
  • BCRacers - 70
  • 24
  • Tower of Souls - 75
  • 27
  • Sim Tower - 70
  • 28
  • Club Dead - 40
  • 29
  • Alex Dampier Pro Hockey 95 - 35
  • 30
  • Starblade - 35
  • 33
  • Gex - 80
  • 34
  • Hover Strike - 80
  • 35
  • Baseball Heroes - 80
  • 41

Plakát

  • Plakát
  • 26

Návod

  • Full Throttle
  • 37
  • Bioforge
  • 39
  • Magic the Gathering
  • 44
  • Doom zevnitř
  • 45

Redakce

  • Anketa
  • 42

Dopisy

  • Dopisy čtenářů - 85
  • 47

Software

  • IT Manager
  • 49

Starší čísla je možné objednat u firmy Send na telefonech 225985225 nebo 777333370, nebo e-mailem na adrese send@send.cz

Vážení čtenáři,

měsíc se s měsícem sešel a je tady nové, v pořadí již sedmé číslo LEVELu. Číslo, které držíte v rukou, je vlastně prvním LEVELem, který vyšel o prázdninách, takže doufám, že jste si na něj našli někde u vody stinný koutek, kde si ho budete moci v klidu přečíst. Nejste-li náhodou u vody, pak taky dobře, neboť u počítače je vždy nejlépe. Než se dostanu k číslu sedmému, napsal bych rád několik stránek k číslu minulému, tedy v číslu 6. Různými nedopatřeními se v minulém čísle vyskytlo několik chyb, některé byly pouze kosmetické, ale některé z nich byly závažnější a jistě jste si jich všimli. V recenzi na Are you Afraid of the Dark (str. 15) se vytratila část posledního slova recenze a podpis. Hned na vedlejší straně u recenze na Ravenloft II přeházel mrška počítač sloupce. Recenze tedy začíná třetím sloupcem na straně 16, dále pokračuje sloupcem prvním a pak prostředním na téže straně. Poslední sloupec recenze je na svém místě. Za tyto chyby se samozřejmě omlouváme a doufáme, že je omluvíte a příště se již nebudou vyskytovat.

Spousta vašich dopisů se zabývá grafickou úpravou časopisu, proto jsem se rozhodl věnovat tomuto tématu větší část úvodníku. Dopisy, které nám s touto tematikou přicházejí, se dělí celkem do třech různých táborů. První skupina si stěžuje na to, že je na stránkách příliš mnoho prázdného místa. Druhá skupina je nadšena grafickým zpracováním LEVELu, protože v něm nejsou recenze namačkané a stránky mají více vzduchu, a poslední skupinu tvoří ti, kteří neumí číst, takže těm je to jedno.

Je celkem pochopitelné, že lidé jsou různí a stejně tak, jak jsou různí lidé, jsou rozdílné i jejich názory. Je problém, že obě skupiny (nepočítám-li analfabety) mají v určitém smyslu pravdu. Založit časopis na té, či oné veličině je téměř vyloučené, protože by jistě nikoho nebavilo pročítat holá skripta, v nichž by chyběly jakékoli obrázky a práce grafika, stejně tak, jako byste si asi příliš nepočetli v časopise, v němž by místo recenzí byly pouze dokonale graficky rozmístěné obrázky.

Opravdu, vše na světě je jen otázka názoru a grafické věci jsou v té názorové nesrovnalosti ještě o něco výše. Před nedávnem jsem například poslouchal. veřejný průzkum, který dělal jeden sdělovací prostředek ohledně oblíbenosti jednotlivých reklam. Jako nejlepší reklama za poslední období se ukázala reklama na Azurit a jako nejhorší označili reklamu na Mirindu. O modrém králíčkovi Azuritovi si myslím své a reklamu na Mirindu s oranžovými pány u stolu pokládám za jednu z nejlepších v poslední době. Co dodat, lidé mají asi raději plyšové králíčky…

Problémem je, že dělání ať už časopisu, či čehokoli jiného, co souvisí s propagačním výtvarnictvím, je vždy věcí naprosto subjektivního názoru. V matematice lze stoprocentně zjistit, vyšel-li ten, či onen příklad špatně, ale v grafické úpravě to lze říci jen velmi těžko, nebo vůbec ne.

Názor můj a redakce na tuto problematickou otázku je takový, jaký v LEVELu vidíte. Stránky se snažíme uvolnit do takové míry, aby vypadaly dobře a aby recenze byla stále ještě recenzí. Myslíme si, že leckdy lze to samé říci krátkou recenzí, než něčím, co je na čtyři strany a nikoho to nebaví číst a pouze přeskakuje odstavce, aby se něco o hře dozvěděl, než uplyne hodina. Je-li textu někdy více, což bývá většinou u rubrik, pak ani sebelepší grafik nevymyslí nic, aby strana vypadala zajímavě.
Myslím, že takovéto vysvětlení bohatě stačí a kdyby se ukázalo, že ne, pak se k tomuto problému vrátíme v některém z dalších čísel.

Jelikož se má vždy končit dobrými zprávami, pak vězte, že když vše dobře vyjde, pak příště počet našich stran vzroste na 60. Je pravda, že jsme to slibovali už mnohokrát a nikdy se to nepovedlo, ale tentokrát by to snad vyjít mělo a kdyby přeci jen ne, tak co, život jde dál.

Jan Tománek, šéfredaktor