LEVEL

Aktuální číslo: LEVEL 311

ČESKO-SLOVENSKO HERNĚ ROZKVÉTÁ

Předchozí rok prověřil fungování celé řady firem, herní studia nevyjímaje. Od počátečního nadšení z toho, že nejsou do celospolečenských omezení zatažené, protože většina se živí prodejem digitálních produktů, se postupně couvalo ke zjištění, že k tvůrčí práci přeci jenom potřebujete mít lidi v jedné místnosti nebo budově. Kreativní hádka na dálku s neustále vypadávajícím připojením přece jen není to pravé, i když je vývoj her vnímaný většinou jako práce u monitoru. Není tomu tak.

Pozitivní pro náš průmysl je ale fakt, že si studia, vydavatelé a distributoři vytvořili za poslední rok a půl finanční polštář díky tomu, že většina konzumentů pracovala z domu a trávila u počítačů a konzolí víc času, což vám potvrdí i váš známý či známá, co měli nařízenou práci z domu u velkých korporací. Pro mnohé to ale hlavně znamenalo možnost rozjet nový byznys, dokončit stávající projekty, najít si nové partnery pro další byznys. V České republice i na Slovensku se tak vyrojila řada zajímavých projektů a firem, o kterých v dalších měsících uslyšíte na stránkách Levelu. Jsou v tom zainteresovaní staří známí, kteří jsou ochotni tvořit se stejným drajvem jako v devadesátkách, kdy se to u nás rozjíždělo. A nutně nemyslíme jen profláknuté akvizice prominentních herních studií zahraničními partnery, o kterých si více povíme v dalších číslech.

Významnou aktivitu na různých bitevních polích vyvíjí také pražská Asociace českých herních vývojářů (gda.cz) a brněnská skupina Herní Klastr (herniklastr.cz). Obě dvě organizace mají podobné cíle, jen se zaměřují na odlišné úkoly. Podstatné je, že komunikace mezi nimi funguje, a zatímco GDA se více zaměřuje na dlouhodobé cíle ve vztahu se státem, Klastr buduje vztahy s krajem, městem, univerzitami a partnery. Obojí je důležité a herní průmysl v ČR se díky oběma aktivitám posouvá za poslední měsíce dopředu tak jako nikdy předtím. Do konce roku můžete očekávat řadu velmi zajímavých oznámení a vydání. Herní scéna tu kvete více než kdy předtím. Čekají nás všechny zajímavé časy, snad už bez covidu.

POZOR! POKUD SI CHCETE LEVEL KOUPIT BEZ TOHO ABYSTE MUSELI OSOBNĚ DO OBCHODU, OBJEDNEJTE SI JEDNOTLIVÉ ČÍSLO NA WWW.LEVEL.CZ/CHCI-LEVEL – ČASOPIS VÁM PŘIJDE ROVNOU DO SCHRÁNKY A ZAPLATÍTE ZA NĚJ STEJNĚ JAKO NA STÁNKU (POŠTOVNÉ JE ZDARMA!)

OBSAH: LEVEL 311

REDAKCE

Editorial
Redakční dotazník
Jukebox
Outro: Anketa

RADAR

Age of Empires IV
Enlisted
Cartel Tycoon
Lost Judgment
Jizdní řád

ESEJ

Kouzlo společného střílení
Exkluzivita v rovnováze
Horor na vlastní oči

RECENZE

Life and Suffering of Sir Brante
Say NO! More
Hobo: Tough Life
Neoverse
Assasin’s Creed Valhalla: Wrath of the Druids
The Dungeon of Naheulbeuk
Judgment
Outriders
Lost Words
Returnal
Nier Replicant
Narita Boy
Rogue State Revolution
Resident Evil Village

DESKOVKY

Zombice (druhé vydání)
Marco Polo II
Boj o Bradavice

TÉMA

Průvodce herními průvodci
Hry v zemi fjordů
Star Citizen včera, dnes a zítra
Animace je cesta
Hraní se stylem
Slzy a krev
Tak na to se napijeme
Amazon neumí dělat hry
Bánany ve smokingu

REAKTOR

Jáma pekel: Tak nám vyhodili Tomaszkiewicze
Datapoušť: Vířivka, bikiny a škubnutí
Nadšení a námaha: Jak začít?
Wolfův revír: Rozchod kritiků s publikem
Za pět minut dvanáct: A po roce Vánoce

SCÉNA

Rozhovor: Scott Miller
Metaverzum
O kom se mluví: Martin Schovanec
Poslední filmová fantazie
Demoscéna míři do UNESCO

DÍLNA

Jindra Kaloc a Paper Bunker
Toukana Interactive
Arkáda a hipsteři

RETRO

Making of: Crystal Caves
451 disket v jednom
Snílci: Francesco Carlà
Rybkova nora: Apollo Guidance Computer
Retronaut: Legacy of Kain: Soul Reaver
Tenkrát poprvé: Animace netrpělivosti

TECH

V září světel a stínů
Sliby chyby: Víkend na měsíci

© 2020 NAKED DOG, S.R.O.