Menu
303 304 Červen 2020 305
Články Editorial

Level 304

Editorial

  • Divná doba nás nerozhodí
  • 3

Radar

  • Ozvěny: Nová doba
  • 8
  • Star wars: Squadrons, Icarus a ti další
  • 10
  • Bílá náruč Playstation 5 nabídne pestrou škálu her
  • 12
  • Velvetist: Prototype
  • 14
  • Dreadlands
  • 15
  • Jízdní řád
  • 17

Reaktor

  • Jáma pekel: The Last of Us Part II
  • 18
  • Datapoušť: Peklo videoherního archiváře
  • 21
  • Wolfův revír: O kulturní apropriaci
  • 22
  • Za pět minut dvanáct: Robot sem, robot tam. Robot, kam se podívám
  • 23

Scéna

  • Rozhovor: Inon Zur: Hudební průvodce hrami
  • 24
  • O kom se mluví: Haden Blackman
  • 60
  • Focus: Organizovaný herní zločin
  • 104

Téma

  • Dungeony a draci ve světě lidí
  • 32
  • Videohry vytvořené strojem
  • 62
  • Fantastičtí emzáci a kde je najít
  • 68
  • Falešný skon MMORPG
  • 72
  • Pan ovladač
  • 76
  • Když Pokébally nestačí
  • 80
  • Děsuplný Genius loci
  • 84
  • Meditace v herním tempu
  • 96
  • Labyrint her ze země vycházejícího slunce
  • 100
  • Zlodějina před cílem
  • 126

Esej

  • Lidskost poháněná ovladačem
  • 38
  • Život dlážděný kostičkami
  • 44
  • Klasika, která skončila jako shnilá mrtvola
  • 48

Recenze

  • The Last of Us Part II - 4/5
  • 43
  • Minecraft Dungeons - 3/5
  • 47
  • Command a Conquer: Remastered Edition - 5/5
  • 51
  • XCOM: Chimera Squad - 4/5
  • 52
  • Close to the Sun - 4/5
  • 52
  • Trials of Mana - 4/5
  • 53
  • Cloudpunk - 3/5
  • 53
  • Deep Rock Galactic - 5/5
  • 54
  • Beyond Blue - 4/5
  • 54
  • Desperados III - 5/5
  • 55
  • Mafia 2: Definitivní edice - 2/5
  • 56
  • Disintegration - 2/5
  • 56

Deskovky

  • This War of Mine
  • 58
  • Divukraj
  • 59
  • Bloodborne
  • 59

Focus

  • Neplatíš? nehraješ!
  • 66
  • Čeští hráči versus Ubisoft
  • 108

Dílna

  • Česká scéna: Orwell by měl radost
  • 88
  • Profil: Josh Fairhurst a Mighty Rabbit Studios
  • 92
  • Design: Australský úspěch jménem Armello
  • 94
  • Focus: Vydej to na Nintendo Switch!
  • 122

Retro

  • Making of: Castle of the Winds
  • 110
  • Snílci: Matthew Smith
  • 114
  • Rybkova nora: Přenosné CRT laptopy
  • 116
  • Tenkrát poprvé: Kdo se kryje, vyhraje
  • 118
  • Retronaut: Doom 64
  • 120

Tech

  • Hrátky se stavebnicí
  • 130

Dotazník

  • Kulturní dotazník
  • 132

Kultura

  • Jukebox
  • 133
  • Anketa
  • 134

NÁVRAT K NORMÁLU

Nemohli jsme si odpustit narážku na současné dění ve světě, které se zcela prokazatelně netýká jenom USA, ale řeší se globálně. Ať už je váš postoj jakýkoli, je zjevné, že to ovlivňuje a bude ovlivňovat herní průmysl (studia, vydavatele, herní služby, podobu výprodejů, načasování oznámení apod.). Jde o dokonalý moment, kdy se můžeme zamyslet nad tím, jaký je vlastně průnik her obecně s životní realitou.

TŘEBA NENÍ ŽÁDNÝ, ŘEKNETE SI

Ale pak si řeknete, že hry jsou kultura (to snad nikdo nebude rozporovat), a tudíž lidstvo samotné.

Je dobré se ze všech úhlů bavit o tom, co mohou hry udělat pro to, aby na světě bylo lépe. Můžeme se třeba bavit o tom, jak hry pronikly do korporátní struktury, kdy už malá partička Solitaire není problém, ale naopak vítaný odpočinek pro unaveného člověka, aby pak fungoval lépe. Pořád to ale může být ultimátní distrakce, vnímaná jako největší problém tabulkové produktivity.

Ať už jsou vaše kolektivy primárně mužské nebo ženské, buďte k sobě upřímní a hodní. Jestli se blíží apokalypsa, nejenom v podobě nové generace konzolí, budeme se vzájemně potřebovat, i když spolu nesouhlasíme.

Mezi důkladným přemítáním o životě brouka a nejlepší hře všech dob ale nezapomeňte číst LEVEL, který je plný fajnových esejí (v tomhle čísle obzvlášť), komentářů, témat a retra obecně. Jako obvykle. Snad se uvidíme u dalšího čísla a do té doby přejeme, pokud možno, příjemné léto!

POZOR! POKUD SI CHCETE LEVEL KOUPIT BEZ TOHO ABYSTE MUSELI OSOBNĚ DO OBCHODU, OBJEDNEJTE SI JEDNOTLIVÉ ČÍSLO NA WWW.LEVEL.CZ/CHCI-LEVEL – ČASOPIS VÁM PŘIJDE ROVNOU DO SCHRÁNKY A ZAPLATÍTE ZA NĚJ STEJNĚ JAKO NA STÁNKU (POŠTOVNÉ JE ZDARMA!)