Menu
289 290 Říjen 2018 291
Články Editorial

Level 290

Editorial

  • Jedna jediná hra
  • 3

Radar

  • Měsíc v kuse: Nejzajímavější události posledního období
  • 8
  • Creaks
  • 10
  • Observation
  • 11
  • Sunless Skies
  • 12
  • Star Citizen
  • 13
  • Encased
  • 14
  • Dirt Rally 2.0
  • 16
  • Jízdní řád
  • 17

Reaktor

  • Jáma pekel: Xbox One versus PS4
  • 18
  • Za pět minut dvanáct: Všude samý indián
  • 20
  • Wolfův revír: O potřebnosti hackingu
  • 21
  • Továrna na sny: Cestou do Polska
  • 22

Téma

  • Hledání ztraceného herního času
  • 24
  • Rozdíl v úhlu pohledu
  • 38

Rozhovor

  • Jan Ilavský: Mistr minimalistické zábavy a maximální zábavy
  • 30

Recenze

  • Assassin‘s Creed Odyssey - 5/5
  • 42
  • The Bard‘s Tale IV: Barrows Deep - 4/5
  • 46
  • Valkyria Chronicles 4 - 4/5
  • 48
  • Aggressors: Ancient Rome - 4/5
  • 50
  • FIFA 19 - 4/5
  • 52
  • Soulcalibur VI - 5/5
  • 54
  • Thronebreaker: The Witcher Tales - 4/5
  • 56
  • Call of Duty: Black Ops 4 - 5/5
  • 58
  • Death‘s Gambit - 3/5
  • 62
  • Pathfinder: Kingmaker - 4/5
  • 64
  • World of Warcraft: Battle for Azeroth - 3/5
  • 66
  • This is the Police 2 - 2/5
  • 70
  • Russian Subway Dogs - 5/5
  • 72

Deskovky

  • Pulsar 2849
  • 74
  • Zima Mrtvých: Dlouhá noc
  • 75

Fenomén

  • Milujeme je nenávidět
  • 76
  • Poprvé v novinách
  • 80
  • Špionáž hrou
  • 82

Dílna

  • Další náběh na světovou pecku z Česka?
  • 84
  • Profil: Gwennaël Arbona a Deimos Games
  • 88
  • Příběh vývoje: Nebuďte tak zbrklí!
  • 90

Retro

  • Making of: Tomb Raider
  • 92
  • Osobní legendy: Łukasz Szymański
  • 96
  • Rybkova nora: Zpátky do minulosti: Bytefest 2018
  • 97
  • Soldier of Fortune
  • 98
  • Retrosága: Wizardry
  • 100
  • Tenkrát poprvé: První 3D engine
  • 102

Tech

  • Novinky
  • 104
  • Deep Learning Super Sampling
  • 106
  • Freestyle ovladače a 3D myši
  • 110

Kultura

  • Jukebox
  • 112
  • Kulturní dotazník
  • 113

Outro

  • Assassin’s Creed Odyssey
  • 114

JEDNA JEDINÁ HRA

Opakuje se to s železnou pravidelností, ale rok co rok je to častější jev. S úderem září se od známých, kolegů v práci, ale i rodinných příslušníků začínají množit dotazy, co si mají letos zahrát, případně se ti poučenější nebo více zasažení reklamou rovnou ptají, kdy vyjde ta a ta hra, a jestli je dobrá.

Pro nás je to neklamné znamení, že nastala hlavní sezona roku – podzim, kdy během několika týdnů vyjde takové kvantum AAA her, až se divíme, že se vydavatelé a vývojáři tohoto konceptu tak urputně drží. Ano, každý rok se najdou výjimky, ale ty jen potvrzují pravidlo. Podzim má jednak své komerční kouzlo, které je spojené nejenom s nakupováním dárků na svátky včetně Vánoc, ale velmi důležité je i počasí. Kolikrát už jsme za posledních pár týdnů slyšeli, jak se někdo těší na podzim, protože je brzy tma a je větší zima, což je prý ideální pro rozehrání té jedné jediné hry, kterou si dotyčný pro letošek vyhlédl. V takové chvíli vytahujeme z rukávu trumf v podobě Levelu. A vězte, že celkem úspěšně. I sváteční hráči si rádi přečtou zajímavé příběhy z vývoje či rozhovory se zajímavými osobnostmi z herního průmyslu, ideálně z českých luhů a hájů. Pak zjišťují, jak progresivní herní scéna je, a jaké fascinující lidské příběhy (a samozřejmě i hry) nabízí. A místo jedné hry ročně začnou hrát častěji.

I následující číslo obsahuje fascinující příběhy a témata. Třeba rozhovor s Jánem Ilavským, jedním z nejúspěšnějších tuzemských vývojářů současnosti. Nebo témata o propojení deskových her s tajnými službami a macešském vztahu herního průmyslu ke své vlastní historii. A nezapomněli jsme ani na recenze, retro rubriku a oblíbené komentáře. Věříme, že si v následujícím čísle určitě vyberete článek, který vás zaujme a s chutí si jej přečtete – třeba při čekání na tu jednu vytouženou hru pro rok 2018.