- Level Archív
 - >
 - Ročník 2018
 - >
 - Číslo 290
 
Level 290
- Jedna jediná hra
 - Editorial
 - 3
 
- Měsíc v kuse: Nejzajímavější události posledního období
 - Radar
 - 8
 
- Creaks
 - Radar
 - 10
 
- Observation
 - Radar
 - 11
 
- Sunless Skies
 - Radar
 - 12
 
- Star Citizen
 - Radar
 - 13
 
- Encased
 - Radar
 - 14
 
- Dirt Rally 2.0
 - Radar
 - 16
 
- Jízdní řád
 - Radar
 - 17
 
- Jáma pekel: Xbox One versus PS4
 - Reaktor
 - 18
 
- Za pět minut dvanáct: Všude samý indián
 - Reaktor
 - 20
 
- Wolfův revír: O potřebnosti hackingu
 - Reaktor
 - 21
 
- Továrna na sny: Cestou do Polska
 - Reaktor
 - 22
 
- Hledání ztraceného herního času
 - Téma
 - 24
 
- Jan Ilavský: Mistr minimalistické zábavy a maximální zábavy
 - Rozhovor
 - 30
 
- Rozdíl v úhlu pohledu
 - Téma
 - 38
 
- Assassin‘s Creed Odyssey - 5/5
 - Recenze
 - 42
 
- The Bard‘s Tale IV: Barrows Deep - 4/5
 - Recenze
 - 46
 
- Valkyria Chronicles 4 - 4/5
 - Recenze
 - 48
 
- Aggressors: Ancient Rome - 4/5
 - Recenze
 - 50
 
- FIFA 19 - 4/5
 - Recenze
 - 52
 
- Soulcalibur VI - 5/5
 - Recenze
 - 54
 
- Thronebreaker: The Witcher Tales - 4/5
 - Recenze
 - 56
 
- Call of Duty: Black Ops 4 - 5/5
 - Recenze
 - 58
 
- Death‘s Gambit - 3/5
 - Recenze
 - 62
 
- Pathfinder: Kingmaker - 4/5
 - Recenze
 - 64
 
- World of Warcraft: Battle for Azeroth - 3/5
 - Recenze
 - 66
 
- This is the Police 2 - 2/5
 - Recenze
 - 70
 
- Russian Subway Dogs - 5/5
 - Recenze
 - 72
 
- Pulsar 2849
 - Deskovky
 - 74
 
- Zima Mrtvých: Dlouhá noc
 - Deskovky
 - 75
 
- Milujeme je nenávidět
 - Fenomén
 - 76
 
- Poprvé v novinách
 - Fenomén
 - 80
 
- Špionáž hrou
 - Fenomén
 - 82
 
- Další náběh na světovou pecku z Česka?
 - Dílna
 - 84
 
- Profil: Gwennaël Arbona a Deimos Games
 - Dílna
 - 88
 
- Příběh vývoje: Nebuďte tak zbrklí!
 - Dílna
 - 90
 
- Making of: Tomb Raider
 - Retro
 - 92
 
- Osobní legendy: Łukasz Szymański
 - Retro
 - 96
 
- Rybkova nora: Zpátky do minulosti: Bytefest 2018
 - Retro
 - 97
 
- Soldier of Fortune
 - Retro
 - 98
 
- Retrosága: Wizardry
 - Retro
 - 100
 
- Tenkrát poprvé: První 3D engine
 - Retro
 - 102
 
- Novinky
 - Tech
 - 104
 
- Deep Learning Super Sampling
 - Tech
 - 106
 
- Freestyle ovladače a 3D myši
 - Tech
 - 110
 
- Jukebox
 - Kultura
 - 112
 
- Kulturní dotazník
 - Kultura
 - 113
 
- Assassin’s Creed Odyssey
 - Outro
 - 114
 
Editorial
- Jedna jediná hra
 - Redakce
 - 3
 
Radar
- Měsíc v kuse: Nejzajímavější události posledního období
 - Redakce
 - 8
 
- Creaks
 - Petr Poláček
 - 10
 
- Observation
 - Jan Slavík
 - 11
 
- Sunless Skies
 - Jan Slavík
 - 12
 
- Star Citizen
 - Jan Slavík
 - 13
 
- Encased
 - Jan Slavík
 - 14
 
- Dirt Rally 2.0
 - Jan Slavík
 - 16
 
- Jízdní řád
 - Redakce
 - 17
 
Reaktor
- Jáma pekel: Xbox One versus PS4
 - Dan Vávra
 - 18
 
- Za pět minut dvanáct: Všude samý indián
 - Lukáš Macura
 - 20
 
- Wolfův revír: O potřebnosti hackingu
 - Michal Rybka
 - 21
 
- Továrna na sny: Cestou do Polska
 - Vladimír Geršl
 - 22
 
Téma
- Hledání ztraceného herního času
 - Ondřej Švára
 - 24
 
- Rozdíl v úhlu pohledu
 - Jakub Kovář
 - 38
 
Rozhovor
- Jan Ilavský: Mistr minimalistické zábavy a maximální zábavy
 - Pavel Dobrovský
 - 30
 
Recenze
- Assassin‘s Creed Odyssey - 5/5
 - Aleš Smutný
 - 42
 
- The Bard‘s Tale IV: Barrows Deep - 4/5
 - Ondřej Švára
 - 46
 
- Valkyria Chronicles 4 - 4/5
 - Jiří Pavlovský
 - 48
 
- Aggressors: Ancient Rome - 4/5
 - Mars Vertigo
 - 50
 
- FIFA 19 - 4/5
 - Lucie Jiříková
 - 52
 
- Soulcalibur VI - 5/5
 - Václav Rybář
 - 54
 
- Thronebreaker: The Witcher Tales - 4/5
 - Aleš Smutný
 - 56
 
- Call of Duty: Black Ops 4 - 5/5
 - David Ryneš
 - 58
 
- Death‘s Gambit - 3/5
 - Jan Olejník
 - 62
 
- Pathfinder: Kingmaker - 4/5
 - Václav Pecháček
 - 64
 
- World of Warcraft: Battle for Azeroth - 3/5
 - Jan Slavík
 - 66
 
- This is the Police 2 - 2/5
 - Ondřej Švára
 - 70
 
- Russian Subway Dogs - 5/5
 - Pavel Skoták
 - 72
 
Deskovky
- Pulsar 2849
 - Patrik Hajda
 - 74
 
- Zima Mrtvých: Dlouhá noc
 - Patrik Hajda
 - 75
 
Fenomén
- Milujeme je nenávidět
 - Ladislav Loukota
 - 76
 
- Poprvé v novinách
 - Jan Horčík
 - 80
 
- Špionáž hrou
 - Gábina Šuterová
 - 82
 
Dílna
- Další náběh na světovou pecku z Česka?
 - Jan Horčík
 - 84
 
- Profil: Gwennaël Arbona a Deimos Games
 - Jan Horčík
 - 88
 
- Příběh vývoje: Nebuďte tak zbrklí!
 - Jan Horčík
 - 90
 
Retro
- Making of: Tomb Raider
 - Pavel Dobrovský
 - 92
 
- Osobní legendy: Łukasz Szymański
 - Redakce
 - 96
 
- Rybkova nora: Zpátky do minulosti: Bytefest 2018
 - Michal Rybka
 - 97
 
- Soldier of Fortune
 - Jan Olejník
 - 98
 
- Retrosága: Wizardry
 - Jan Olejník
 - 100
 
- Tenkrát poprvé: První 3D engine
 - Pavel Dobrovský
 - 102
 
Tech
- Novinky
 - Jiří Vašina
 - 104
 
- Deep Learning Super Sampling
 - Jan Olejník
 - 106
 
- Freestyle ovladače a 3D myši
 - Michal Rybka
 - 110
 
Kultura
- Jukebox
 - Lukáš Grygar
 - 112
 
- Kulturní dotazník
 - Redakce
 - 113
 
Outro
- Assassin’s Creed Odyssey
 - Aleš Smutný
 - 114
 
JEDNA JEDINÁ HRA
Opakuje se to s železnou pravidelností, ale rok co rok je to častější jev. S úderem září se od známých, kolegů v práci, ale i rodinných příslušníků začínají množit dotazy, co si mají letos zahrát, případně se ti poučenější nebo více zasažení reklamou rovnou ptají, kdy vyjde ta a ta hra, a jestli je dobrá.
Pro nás je to neklamné znamení, že nastala hlavní sezona roku – podzim, kdy během několika týdnů vyjde takové kvantum AAA her, až se divíme, že se vydavatelé a vývojáři tohoto konceptu tak urputně drží. Ano, každý rok se najdou výjimky, ale ty jen potvrzují pravidlo. Podzim má jednak své komerční kouzlo, které je spojené nejenom s nakupováním dárků na svátky včetně Vánoc, ale velmi důležité je i počasí. Kolikrát už jsme za posledních pár týdnů slyšeli, jak se někdo těší na podzim, protože je brzy tma a je větší zima, což je prý ideální pro rozehrání té jedné jediné hry, kterou si dotyčný pro letošek vyhlédl. V takové chvíli vytahujeme z rukávu trumf v podobě Levelu. A vězte, že celkem úspěšně. I sváteční hráči si rádi přečtou zajímavé příběhy z vývoje či rozhovory se zajímavými osobnostmi z herního průmyslu, ideálně z českých luhů a hájů. Pak zjišťují, jak progresivní herní scéna je, a jaké fascinující lidské příběhy (a samozřejmě i hry) nabízí. A místo jedné hry ročně začnou hrát častěji.
I následující číslo obsahuje fascinující příběhy a témata. Třeba rozhovor s Jánem Ilavským, jedním z nejúspěšnějších tuzemských vývojářů současnosti. Nebo témata o propojení deskových her s tajnými službami a macešském vztahu herního průmyslu ke své vlastní historii. A nezapomněli jsme ani na recenze, retro rubriku a oblíbené komentáře. Věříme, že si v následujícím čísle určitě vyberete článek, který vás zaujme a s chutí si jej přečtete – třeba při čekání na tu jednu vytouženou hru pro rok 2018.