Každé průmyslové odvětví generuje fenomény neboli produkty, hnutí či přístupy, které v určitou chvíli všichni chtějí, zajímají se o ně, používají je, kupují a hovoří o nich. Sdílená ekonomika v posledních letech, boom reality show v devadesátkách či marvelovek a seriálů v současnosti atd. I herní průmysl má své fenomény, a když se ohlédnete třeba jen rok zpátky, zjistíte, že jich generuje mnohem, mnohem více než jiná odvětví.
Jestliže jsme si touto dobou mysleli, že díky PlayerUnknown’s Battlegrounds je battle royale mód obrovský fenomén, vůbec jsme netušili, kam až může situace zajít. Že letos půjde díky hrám jako Fortnite a adopci battle royale tradičními značkami typu Call of Duty o ještě větší fenomén, možná až horečku. Jistě, situace se může uklidnit a zájem opadnout, ale zatím všechno nasvědčuje pravému opaku. Battle royale bude podle všeho dál generovat nové a nové fenomény, stejně jako se to na poli MMORPG povedlo kdysi World of Warcraft. Vidíte, další fenomén, který žije dodnes a díky nejnovějšímu datadisku prodlužuje svůj život o dalších několik let. Těžko říci, čím to je, že herní průmysl generuje své fenomény opakovaně a v takovém množství i frekvenci. Možná pokrokovou povahou celého odvětví, které v sobě kloubí hlad po technologickém pokroku, nesmírnou kreativitu a smysl pro byznys.
Proto je fascinující být u toho a sledovat, s čím vývojáři a vydavatelé přijdou příště, abychom vás o tom mohli informovat na stránkách tohoto čísla. Vítejte u Levelu 289, doufáme, že se v něm něco zajímavého dozvíte. Třeba o WoWku, Fortnite a dalších aktuálních i dlouhotrvajících fenoménech herní scény.
© 2017 NAKED DOG, S.R.O.