Menu
286 287 Červen 2018 288
Články Editorial

Level 287

Editorial

  • Herní svátek, nebo Potěmkinova vesnice?
  • 3

Radar

  • E3 2018: konečně přišel polský kyberpunk
  • 8
  • Cyberpunk 2077
  • 10
  • Rage 2
  • 12
  • Assassin’s creed Odyssey
  • 13
  • Just Cause 4
  • 14
  • Fallout 76
  • 16
  • The Elder Scrolls: Blades
  • 17

Reaktor

  • Jáma pekel: Selektivní slepota a neobjektivní euforie
  • 18
  • Za pět minut dvanáct: Velký příběh jedné malé hry
  • 20
  • Továrna na sny: Od modelíny ke kulečníku
  • 22
  • Wolfův revír: Kulturní porozumění
  • 23
  • Den poté: PUBG ztrácí na Fortnite
  • 24

Téma

  • Sblížení videoherního druhu
  • 26
  • Pravidla hry
  • 40
  • Když ani česnek nezabere
  • 44

Rozhovor

  • Patrice Désilets: Z Afriky do Kanady a zase zpátky
  • 32

Recenze

  • Vampyr - 3/5
  • 48
  • Jurassic World Evolution - 3/5
  • 52
  • Onrush - 2/5
  • 54
  • Cultist Simulator - 3/5
  • 56
  • Dark Souls Remastered - 3/5
  • 58
  • Unravel Two - 3/5
  • 60
  • Moonlighter - 2/5
  • 62
  • Chameleon Run Deluxe Edition - 4/5
  • 63
  • State of Decay 2 - 3/5
  • 64
  • Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr - 3/5
  • 66
  • Agony - 2/5
  • 68
  • Wreckfest - 5/5
  • 70

Deskovky

  • Únikovka: Zkáza Londýna a loupež v Benátkách
  • 72
  • Opráski sčeskí historje – Karedňí hra
  • 73

Fenomén

  • Necháte se naštvat?
  • 74
  • Za hranicemi levelů
  • 78

Dílna

  • Cesta do pravěku (a starověku)
  • 82
  • Profil: Tomasz Gop a Destructive Creations
  • 86
  • Příběh vývoje: Shadow Tactics
  • 88

Retro

  • Making of: Space Invaders
  • 90
  • Osobní legendy: Jakub Lang
  • 94
  • Rybkova nora: Radosti s emulátory
  • 95
  • Retronaut: Vampire: The Masquerade – Bloodlines
  • 96
  • Retrosága: Tenchu
  • 98
  • Tenkrát poprvé: Headshot
  • 100

Tech

  • Novinky
  • 102
  • Xbox Game Pass
  • 104
  • Vyplatí se alternativa?
  • 106
  • Dětské počítače
  • 110

Kultura

  • Jukebox
  • 112
  • Kulturní dotazník
  • 113

Outro

  • Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr
  • 114

HERNÍ SVÁTEK, NEBO POTĚMKINOVA VESNICE?

Máme to všichni za sebou. Hráči si užili spoustu novinek, trailerů a oznámení, my novináři jsme si užili noční šichty, spoustu psaní, ale hlavně rozhodování, o jakých hrách v té záplavě novinek informovat. Protože postihnout všechno zkrátka není v lidských silách.

E3 2018 toho opět nabídla hodně, ale v trošku jiném formátu než dříve. Podruhé v dlouholeté historii výstavy si mohl vstupenky koupit kdokoli, nešlo už tedy jen o akci určenou pro novináře, vývojáře a lidi z byznysu. Je to dobře? Asi ano, když to vydavatelům funguje. Jisté ale je, že E3 je čím dál víc (opět!) show a čím dál méně akce užitečná pro herní průmysl. Jak se to projevuje? Novináři nemají čas a prostor bavit se s vývojáři – odehrají demo a musí pryč. Vývojáři nemají čas a prostor bavit se mezi sebou, zejména ti známější. Jakmile se někde objeví, zasype je dav fanoušků. Jednotlivé společnosti se, aby veřejnosti neodhalily něco, co zatím nechtějí (protože v marketingovém plánu je to naplánováno až na další měsíce), drží zpátky a hry představují spíše zkratkovitě, a hlavně na efekt. Pro širokou veřejnost.

Historie E3, která se datuje od roku 1995, je bohatá. Nejdříve šlo o výstavu pouze pro vývojáře a novináře, pak se akce proměnila v show, kam se nepřiznaně dostávala stále více veřejnost. Následně proběhly opět pokusy udělat z E3 show jenom pro činovníky herního průmyslu, ale poslední roky už E3 nabírá opět jasný směr k akci, která sází hlavně na efekt. Není na tom nic špatného, pokud tento model organizátorům finančně funguje. Radost z toho vlastně mohou mít i hráči, které vždy jednou za rok čeká týden plný oznámení a trailerů. Zároveň na tom ale tratí v tom, že si sice užijí spoustu pozlátka, ale nedostanou o hrách konkrétní informace. Na jejich sbírání není během E3 čas a ze strany tvůrců a vydavatelů ani chuť. Jde zkrátka o show, která má hry ukázat v co nejlepším světle, ne pořádně odprezentovat. Pro novináře tak vlastně nemá smysl na E3 jezdit, protože nic navíc se o hrách a jejich tvůrcích nedozví. Letos jsme ještě zástupce na E3 měli, jestli to bude mít smysl i příští rok, to je otázka.

Užijte si každopádně léto, dohrajte všechny resty z první poloviny roku a po letní pauze se znovu na stránkách Levelu setkáme v srpnu, kdy pro vás budeme mít čerstvé informace z Gamescomu, kde ten čas a prostor na získávání informací od vývojářů přeci jenom ještě pořád je.

Cože?!? Plná hra u aktuálního Levelu?

Ne, nevrátili jsme se k pravidelnému přidávání plných her k Levelu. 🙂 Ale když se nám naskytla příležitost získat pro vás plnou verzi unikátní české adventury Dark Train (recenze Games.cz – 9/10), nemohli jsme ji nechat ležet ladem. Kód k vyzvednutí Steam klíče najdete na poslední stránce tohoto čísla a doufáme, že si tuto vizuálně fantastickou českou hru pořádně užijete. A aby toho nebylo málo, vedle Dark Train vám v tomto čísle dáme i měsíční předplatné služby Xbox Game Pass zdarma!