Menu
285 286 Květen 2018 287
Články Editorial

Level 286

Editorial

  • Střídání generací
  • 3

Radar

  • Statistika nuda je, má však cenné údaje...
  • 8
  • Call of Duty: Black Ops 4
  • 10
  • Beat Saber
  • 12
  • Jízdní řád
  • 13

Reaktor

  • Jáma pekel: Mistři z garáží vs. korporace
  • 14
  • Za pět minut dvanáct: A zase to Nintendo!
  • 16
  • Wolfův revír: Hozená rukavice
  • 17
  • Továrna na sny: Konec dánské mise
  • 18
  • Den poté: Těším se na nové příběhy
  • 19

Téma

  • Budou někdy videohry bez bugů?
  • 20
  • Když se načančám…
  • 34

Rozhovor

  • Susan Gold: Mám Global Game Jamu
  • 26

Fenomén

  • Pod povrchem videoher
  • 38
  • Vlivní, bohatí a mladí
  • 68
  • Divoký rok s PUBG
  • 72
  • Výtvarka: testováno na hráčích
  • 76

Recenze

  • Detroit: Become Human - 4/5
  • 42
  • Conan Exiles - 4/5
  • 47
  • Battletech - 4/5
  • 50
  • Dead in Vinland - 4/5
  • 54
  • Nintendo Labo - 4/5
  • 56
  • City of Brass - 3/5
  • 58
  • Frostpunk - 4/5
  • 60
  • Total War Saga: Thrones of Britannia - 3/5
  • 62
  • The Inpatient - 3/5
  • 64
  • The Red Strings Club - 3/5
  • 65

Deskovky

  • 18CZ
  • 66
  • Legendy země Euthie
  • 67

Dílna

  • Simulátor bezdomovce
  • 80
  • Profil: Felix Af Ekenstam a Midjiwan
  • 84
  • Příběh vývoje: Hra se smrtí
  • 86

Retro

  • Making of: Prince of Persia: The Sands of Time
  • 88
  • Osobní legendy: Ondřej Plíva
  • 92
  • Rybkova nora: Staré home-made počítače
  • 93
  • Retronaut: Jazz Jackrabbit
  • 94
  • Retrosága: God of War
  • 96
  • Tenkrát poprvé: A pak se zjevil boss
  • 98

Tech

  • Novinky
  • 100
  • Zrozeni příliš brzy
  • 102
  • Hp Omen X 17
  • 106
  • Htc Vive Pro
  • 108
  • Kreativní periferie od Nintenda
  • 110

Kultura

  • Jukebox
  • 112
  • Kulturní dotazník
  • 113

Outro

  • Detroit: Become Human
  • 114

STŘÍDÁNÍ GENERACÍ

Otázka, zda se mezi hráči začnou postupem času tvořit generační propasti, je zřejmě už nějakou dobu vyřešena. Zatímco ještě kolem roku 2000 bylo herní publikum víceméně homogenní a jeho preference, ať už žánrové nebo platformové, se přelévaly hromadně tu na jednu, tu na druhou stranu, dnes je situace úplně jiná. Začal to Minecraft. Hra, na kterou matadoři herní scény koukali zprvu nedůvěřivě – jak si může někdo vůbec dovolit vydat hru, která vypadá takhle? Copak náš průmysl nebyl odjakživa technologickým lídrem? Jenže pak se ukázalo, že o generaci mladším hráčům je to tak nějak jedno. Svoboda a kreativita, kterou Minecraft nabízel a nabízí, je zaujala více než technologická dokonalost. Dnes už se nikdo nepozastavuje nad tím, že ti, kteří s hrami začínali v 80. a 90. letech, nechápou fascinaci o generaci mladších hráčů fenomény jako PUBG nebo Dota.

Je to vlastně přirozené. Hry byly až donedávna příliš mladé odvětví na to, aby se generační rozdíly mezi hráči výrazněji objevily, ale teď už to neplatí. Ostatně stačí se podívat třeba na náš článek o nadějných herních milionářích, který najdete v tomto čísle. Jména jako Richard Garriott, Peter Molyneux nebo dokonce i Gabe Newell v něm zaznívají už jen na okraj, jako připomenutí starých pionýrů. Nové naděje se rekrutují jinde a není bez zajímavosti, že většina z nich hry přímo nevyvíjí. Zdroje jejich příjmů vyplývají z herní komunity a kultury. O to zajímavější ale může být jejich další vývoj.

V Levelu ho budeme napjatě sledovat. Možná i proto, že řadě z nás už doma vyrůstá generace hráčů, kterou nebudou chápat dnešní fanoušci Fortnite nebo DayZ.