NAŠE HRY VE VELKÉM MEDIÁLNÍM SVĚTĚ
Určitě už se to někdy stalo i vám. Čtete si nějaký zahraniční web, časopis nebo sledujete televizi na dovolené. A najednou zčista jasna objevíte titulek nebo uslyšíte zmínku týkající se České republiky. Začnete se usmívat a pocítíte zvláštní (většinou ničím neodůvodněnou) hrdost na to, že i ve velkém světě si občas všimnou toho, že existujeme a že jsme něčím zajímaví. Je to zkrátka fajn pocit, když se o komunitě, do které patříte, zmiňuje „velký svět“ pochvalně a bez návaznosti na nějaký průšvih.
Něco podobného si můžeme v posledních pár měsících užívat i my – tedy čeští hráči. Přestože se situace za posledních deset let velmi zlepšila, stále je pro nás zmínka o hrách ve velkých médiích nevšední zkušeností. Ale díky vydání Chuchelu a Kingdom Come: Deliverance si hry začátkem roku 2018 užívají v českých médiích pozornosti, jakou už dlouho neměly. Pozitivní přitom není jen to, že se o hrách vůbec píše a mluví, ale hlavně způsob, jakým se tak děje. Nejde už zdaleka o krátké a povrchní pidi-články nebo minutové příspěvky v televizních zprávách. Hodina a půl ve vysílání ČT24 nebo celostránkové rozbory v některých novinách (tady nejčastěji v HN) jsou důkazem toho, že o videohrách už je možné mluvit na veřejnosti do hloubky a fundovaně. A to je skvělé.
O hrách budeme samozřejmě mluvit a psát nadále i v Levelu. V novém čísle bychom vás rádi upozornili hlavně na rozhovor se známým vývojářským showmanem Paulem Barnettem (najděte si některé jeho prezentace z výstav na YouTube, stojí to za to), na téma Honzy Olejníka o fenoménu streamování her na slabém hardwaru a konečně i na text Jakuba Kováře shrnující problémové příběhy některých příliš ambiciózních her.
© 2020 NAKED DOG, S.R.O.