- Level Archív
 - >
 - Ročník 2018
 - >
 - Číslo 284
 
Level 284
- Naše hry ve velkém mediálním světě
 - Editorial
 - 3
 
- God of War
 - Radar
 - 8
 
- Scavengers
 - Radar
 - 11
 
- Pillars of Eternity II: Deadfire
 - Radar
 - 12
 
- Hunt: Showdown
 - Radar
 - 14
 
- Pathway
 - Radar
 - 16
 
- Jízdní řád
 - Radar
 - 17
 
- Jáma pekel: Tak nám vyšla hra, paní Müllerová
 - Reaktor
 - 18
 
- Za pět minut dvanáct: Zimní střípky
 - Reaktor
 - 20
 
- Wolfův revír: Všechno pro gaming!
 - Reaktor
 - 21
 
- Továrna na sny: Konečně comeback!
 - Reaktor
 - 22
 
- Muži, co nemají rádi hry
 - Téma
 - 24
 
- Relax a kafíčko
 - Téma
 - 28
 
- Paul Barnett: Tankista z globální vesnice
 - Rozhovor
 - 32
 
- Od snového projektu k noční můře
 - Téma
 - 41
 
- Chuchel - 4/5
 - Recenze
 - 46
 
- Into the Breach - 5/5
 - Recenze
 - 50
 
- Yakuza 6: The Song of Life - 4/5
 - Recenze
 - 52
 
- Mulaka - 2/5
 - Recenze
 - 54
 
- Gravel - 3/5
 - Recenze
 - 56
 
- Metal Gear Survive - 3/5
 - Recenze
 - 58
 
- Playlink
 - Recenze
 - 60
 
- Where the Water Tastes Like Wine - 3/5
 - Recenze
 - 62
 
- Warhammer: Vermintide 2 - 4/5
 - Recenze
 - 64
 
- Sengoku Jidai: Shadow of the Shogun - 5/5
 - Recenze
 - 68
 
- Největší e-sport akce už nejsou jen o e-sportech
 - Fenomén
 - 70
 
- Když se řekne „tycoon“
 - Fenomén
 - 72
 
- Streamované hry
 - Fenomén
 - 76
 
- Charita je hra
 - Fenomén
 - 80
 
- Chybami se vývojáři učí
 - Dílna
 - 84
 
- Profil: Magdalena Tomkowicz a Reikon Games
 - Dílna
 - 88
 
- Příběh vývoje: O tajemstvích Kickstarteru, designu a pizzy
 - Dílna
 - 90
 
- Making of: Ratchet a Clank
 - Making of
 - 92
 
- Osobní legendy: Philipp Stern
 - Retro
 - 96
 
- Rybkova nora: Jak fungují Windows XP Zombie edition?
 - Komentář
 - 97
 
- Retronaut: Dungeon Keeper
 - Retro
 - 98
 
- Retrosága: Burnout
 - Retro
 - 100
 
- Tenkrát poprvé: První deathmatch
 - Retro
 - 102
 
- Novinky
 - Tech
 - 104
 
- APU Raven Ridge
 - Tech
 - 106
 
- Bezdrátové klávesnice
 - Tech
 - 110
 
- Jukebox
 - Kultura
 - 112
 
- Kulturní dotazník
 - Kultura
 - 113
 
- Into the Breach
 - Outro
 - 114
 
Editorial
- Naše hry ve velkém mediálním světě
 - Redakce
 - 3
 
Radar
- God of War
 - Václav Pecháček
 - 8
 
- Scavengers
 - Redakce
 - 11
 
- Pillars of Eternity II: Deadfire
 - Pavel Skoták
 - 12
 
- Hunt: Showdown
 - David Ryneš
 - 14
 
- Pathway
 - Redakce
 - 16
 
- Jízdní řád
 - Redakce
 - 17
 
Reaktor
- Jáma pekel: Tak nám vyšla hra, paní Müllerová
 - Dan Vávra
 - 18
 
- Za pět minut dvanáct: Zimní střípky
 - Lukáš Macura
 - 20
 
- Wolfův revír: Všechno pro gaming!
 - Michal Rybka
 - 21
 
- Továrna na sny: Konečně comeback!
 - Vladimír Geršl
 - 22
 
Téma
- Muži, co nemají rádi hry
 - Jiří Pavlovský
 - 24
 
- Relax a kafíčko
 - Tereza Krobová
 - 28
 
- Od snového projektu k noční můře
 - Jakub Kovář
 - 41
 
Rozhovor
- Paul Barnett: Tankista z globální vesnice
 - Pavel Dobrovský
 - 32
 
Recenze
- Chuchel - 4/5
 - Ondřej Švára
 - 46
 
- Into the Breach - 5/5
 - Jakub Kovář
 - 50
 
- Yakuza 6: The Song of Life - 4/5
 - Jiří Pavlovský
 - 52
 
- Mulaka - 2/5
 - Pavel Válek
 - 54
 
- Gravel - 3/5
 - Ondřej Švára
 - 56
 
- Metal Gear Survive - 3/5
 - Šárka Tmějová
 - 58
 
- Playlink
 - David Ryneš
 - 60
 
- Where the Water Tastes Like Wine - 3/5
 - Pavel Skoták
 - 62
 
- Warhammer: Vermintide 2 - 4/5
 - Aleš Smutný
 - 64
 
- Sengoku Jidai: Shadow of the Shogun - 5/5
 - Aleš Smutný
 - 68
 
Fenomén
- Největší e-sport akce už nejsou jen o e-sportech
 - Šárka Tmějová
 - 70
 
- Když se řekne „tycoon“
 - Jan Horčík
 - 72
 
- Streamované hry
 - Jan Olejník
 - 76
 
- Charita je hra
 - Ondřej Švára
 - 80
 
Dílna
- Chybami se vývojáři učí
 - Jan Horčík
 - 84
 
- Profil: Magdalena Tomkowicz a Reikon Games
 - Jan Horčík
 - 88
 
- Příběh vývoje: O tajemstvích Kickstarteru, designu a pizzy
 - Jan Horčík
 - 90
 
Making of
- Making of: Ratchet a Clank
 - Pavel Dobrovský
 - 92
 
Retro
- Osobní legendy: Philipp Stern
 - Redakce
 - 96
 
- Retronaut: Dungeon Keeper
 - Michal Křivský
 - 98
 
- Retrosága: Burnout
 - Jan Olejník
 - 100
 
- Tenkrát poprvé: První deathmatch
 - Pavel Dobrovský
 - 102
 
Komentář
- Rybkova nora: Jak fungují Windows XP Zombie edition?
 - Michal Rybka
 - 97
 
Tech
- Novinky
 - Jiří Vašina
 - 104
 
- APU Raven Ridge
 - Jiří Svák
 - 106
 
- Bezdrátové klávesnice
 - Michal Rybka
 - 110
 
Kultura
- Jukebox
 - Lukáš Grygar
 - 112
 
- Kulturní dotazník
 - Redakce
 - 113
 
Outro
- Into the Breach
 - Adam Homola
 - 114
 
NAŠE HRY VE VELKÉM MEDIÁLNÍM SVĚTĚ
Určitě už se to někdy stalo i vám. Čtete si nějaký zahraniční web, časopis nebo sledujete televizi na dovolené. A najednou zčista jasna objevíte titulek nebo uslyšíte zmínku týkající se České republiky. Začnete se usmívat a pocítíte zvláštní (většinou ničím neodůvodněnou) hrdost na to, že i ve velkém světě si občas všimnou toho, že existujeme a že jsme něčím zajímaví. Je to zkrátka fajn pocit, když se o komunitě, do které patříte, zmiňuje „velký svět“ pochvalně a bez návaznosti na nějaký průšvih.
Něco podobného si můžeme v posledních pár měsících užívat i my – tedy čeští hráči. Přestože se situace za posledních deset let velmi zlepšila, stále je pro nás zmínka o hrách ve velkých médiích nevšední zkušeností. Ale díky vydání Chuchelu a Kingdom Come: Deliverance si hry začátkem roku 2018 užívají v českých médiích pozornosti, jakou už dlouho neměly. Pozitivní přitom není jen to, že se o hrách vůbec píše a mluví, ale hlavně způsob, jakým se tak děje. Nejde už zdaleka o krátké a povrchní pidi-články nebo minutové příspěvky v televizních zprávách. Hodina a půl ve vysílání ČT24 nebo celostránkové rozbory v některých novinách (tady nejčastěji v HN) jsou důkazem toho, že o videohrách už je možné mluvit na veřejnosti do hloubky a fundovaně. A to je skvělé.
O hrách budeme samozřejmě mluvit a psát nadále i v Levelu. V novém čísle bychom vás rádi upozornili hlavně na rozhovor se známým vývojářským showmanem Paulem Barnettem (najděte si některé jeho prezentace z výstav na YouTube, stojí to za to), na téma Honzy Olejníka o fenoménu streamování her na slabém hardwaru a konečně i na text Jakuba Kováře shrnující problémové příběhy některých příliš ambiciózních her.