LEVEL

LEVEL 276

PROKLETÝ ČTVRTÝ ROZMĚR

Stejně jako v jakémkoli jiném odvětví se hlavní téma, o kterém se dlouhé týdny diskutuje, pravidelně mění. V uplynulých měsících jsme mnohokrát na stránkách Levelu řešili Steam, malá i velká studia, směřování výrobců konzolí nebo crowdfunding. V tomto čísle se logicky zaměřujeme na herní výstavu E3 2017, stejně jako každý rok v tuto dobu. Informace o těch nejzajímavějších hrách, které jsme vyzkoušeli nebo viděli, ostatně najdete o několik stránek dále. Přesto se ale nemůžeme zbavit pocitu, že hlavním tématem nejenom letošní E3, ale celého herního průmyslu v letošním roce, je 4K rozlišení. Stala se z něj totiž nová modla výrobců konzolí i tvůrců her pro konzole a PC, přestože dopad na zážitek je přinejmenším diskutabilní.

Ještě minulý rok tepala komunita nejzapálenějších hráčů vývojáře za to, že své tituly neoptimalizují dostatečně, aby běžely plynule v 60 snímcích za sekundu. V letošním roce se tato debata (nejenom) z mediálního prostoru poněkud vytratila. Bez náhrady ze strany hráčů. Prostor totiž vyplnila agitace výrobců hardwaru, abyste si za nemalé peníze pořídili jejich nové konzole, grafické karty, procesory nebo monitory, protože jinak si hry ve 4K neužijete. Co je na tom špatně? V zásadě nic, dokud si neuvědomíte, že tento krok vpřed je spíše krokem vzad, protože to hry nijak neposunuje obsahově. Ideálním příkladem je konzole Xbox One X, které se v tomto čísle věnujeme v samostatném článku. K čemu je hráčům nejvýkonnější konzole současnosti, když na ní stejně poběží ty samé hry jako na konkurenčních strojích…

Po slibném startu, kdy se výrobci konzolí rozhodli před několika lety přejít na PC architekturu, a tím pádem usnadnili vývojářům život, se zdá, že usnuli na vavřínech. Svůj hardware nevyvíjejí s ohledem na to, aby tvůrci mohli ve hrách realizovat nové herní prvky. Jde jim momentálně hlavně o efekty a vyšší rozlišení, což snad brzy přejde, protože tímto způsobem se hry nikam neposunou. Zatím to ještě problém nepředstavuje, ale byla by škoda, kdyby za 5 let panovala stejná situace.

Vaše redakce

 

Podívejte se na video představení nového čísla 🙂

OBSAH: LEVEL 276

REDAKCE

Editorial
Měsíc v kuse
Jukebox: Beat Vince – Tokyo 42
Jukebox: Toytree – Strafe
Redakční dotazník
Outro: Rime

RADAR

Wolfenstein II: The New Colossus
Assassin’s Creed Origins
Mario + Rabbids Kingdom Battle
Far Cry 5
Call of Cthulhu: The Official Video Game
Beyond Good & Evil 2
Skull and Bones
Call of Duty: WWII
Mount & Blade II: Bannerlord
Detroit: Become Human
Jízdní řád

RECENZE

DiRT 4
Endless Space 2
Dragon Quest Heroes II Explorer’s Edition
Rime
Blitzkrieg 3
Injustice 2
Skylar & Plux: Adventure on Clover Island
Tokyo 42
Arms
The Sexy Brutale

TÉMA

Budoucnost herního vývoje
Kouzlo i prokletí her podle licence
Hry okem kritické mouchy
Minecraft vs Microsoft

REAKTOR

Jáma pekel: Budeme mít štěstí?
Za 5 minut 12: V žáru letního slunce
Wolfův revír: Nepochopit a dehonestovat
Továrna na sny: Naše hra na E3
Den poté: Nech mody žít!

ROZHOVOR

Kate Edwards: Prezidentka vývojářů

FENOMÉN

Herní technologie v Hollywoodu
Neznámí hrdinové herního vývoje

DÍLNA

4X v českém podání
Jack Monahan & Stellar Jockeys
Fuckcancer.gmx

RETRO

Making of: Colony 28
Osobní legendy: Daniel Hałat
Rybkova nora: Konzole vs. PC master race
Retronaut: Tubular Worlds
Retrosága: Colin McRae

TECH

Novinky
Nový lídr pelotonu
GeForce GTX 1080 v tenkém notebooku
Sliby chyby: Kompletní kryptografie

© 2017 NAKED DOG, S.R.O.