Menu

Level 272

Editorial

  • Zdroj inspirace
  • 3

Radar

  • Zima pomalu končí, pro vývojáře ale přituhuje
  • 8
  • Torment: Tides of Numenera
  • 10
  • Pillars of Eternity II: Deadfire
  • 12
  • World of Castles
  • 14
  • Jízdní řád
  • 15

Reaktor

  • Jáma pekel: Průzkum bojem
  • 16
  • Za pět minut dvanáct: Další třetí cesta
  • 18
  • Wolfův revír: Počítačokonzole
  • 19
  • Továrna na sny: Staré dobré 3D střílečky
  • 20

Téma

  • Hry a dotace, bude legrace?
  • 22
  • Soumrak gaučového hraní
  • 26
  • Hraní s handicapem
  • 38
  • Nemluvím řečí tvého kmene
  • 40

Rozhovor

  • Jakub Gemrot: Hráč z Matfyzu
  • 30

Recenze

  • Resident Evil 7: Biohazard - 4/5
  • 44
  • For Honor - 5/5
  • 48
  • Sniper Elite 4 - 3/5
  • 50
  • Horizon: Zero Dawn - 5/5
  • 52
  • Nioh - 5/5
  • 56
  • Dungeon Souls - 3/5
  • 60
  • Circles - 4/5
  • 62
  • Typoman: Revised - 4/5
  • 63
  • Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue - 3/5
  • 64
  • Let It Die - 3/5
  • 66
  • Halo Wars 2 - 3/5
  • 68
  • Butcher - 3/5
  • 70
  • Kim - 3/5
  • 71
  • Yakuza 0 - 5/5
  • 72
  • Song of the Deep - 3/5
  • 74

Fenomén

  • Sólisté
  • 76
  • Kyberbezpečnost ve světě her
  • 80

Dílna

  • Dva a půl chlapa
  • 84
  • Profil: David Board & Stage 2 Studios
  • 88

Retro

  • Making of: Alien vs Predator
  • 92
  • Osobní legendy: Ladislav Štojdl
  • 94
  • Rybkova nora: Rozdíl mezi pc a konzolemi?
  • 95
  • Retronaut: Virtuoso
  • 96
  • Retrosága: Castlevania
  • 98

Tech

  • Novinky
  • 100
  • NVIDIA shield TV
  • 102
  • 2017: Rok ve znamení 4K a HDR
  • 104
  • Megaprocesor v obýváku
  • 108
  • Ekologické harddisky
  • 110

Kultura

  • Jukebox: Různí umělci: Resident Evil 7 - Ivor Stines: Alone With You
  • 112
  • Kulturní dotazník
  • 113

Outro

  • Nioh
  • 114

ZDROJ INSPIRACE

V průběhu roku navštěvujeme řadu herních akcí. Výstavy, festivaly, prezentace, konference, přednášky, to vše nám umožňuje zprostředkovat vám nejen informace o chystaných hrách, ale i poznatky ze zákulisí, rozhovory s vývojáři a tak dále.

Je tu ale jedna akce, která přinese ještě něco navíc. Game Developers Conference v San Franciscu je unikátní nejen bezprostředním kontaktem s hvězdami herního vývoje, ale i neuvěřitelně inspirativní a pozitivní atmosférou. Jeden z našich známých to na české Game Developers Session loni na podzim zhodnotil tak, že zatímco v Praze na GDS přednášející vyprávějí o tom, co se jim nepovedlo a co by ostatní neměli dělat, v San Franciscu se mluví o tom, co se povedlo a co dělat do budoucna. Může to zavánět oním pověstným americkým optimismem, za kterým je skrytá hlavně přetvářka, ale fakt, že se na GDC sejdou desítky tisíc vývojářů z celého světa tenhle odsudek mírní. Herní branže je plná inspirujících lidí, které se vyplatí poslouchat, když už ne kvůli praktickým radám, tak právě kvůli vizi a neustálé touze posouvat hranice celého odvětví o kus dál.

V souvislosti s GDC stojí za zmínku ještě jedno pozitivum – perfektní organizační stránka. Letos ji budeme obdivovat o to víc, že jsme si sami vyzkoušeli, jaké to je zorganizovat nějakou herní akci. Slavnostní předávání cen Česká hra roku 2016, na kterém jsme se letos poprvé podíleli, vzniklo z podobného důvodu jako spousta dalších herních akcí. Jeho prostřednictvím jsme chtěli ukázat nejen široké veřejnosti, ale i samotným vývojářům, jak rozmanitá a zajímavá může být česká herní scéna. Na to, jak to celé dopadlo, se můžete podívat na Youtube, ale soudě podle ohlasů většiny přítomných se i nám povedlo určitou pozitivní atmosféru vytvořit. Tak snad to bude příští rok ještě lepší.