Menu
268 269 Listopad 2016 270
Články Editorial

Level 269

Editorial

  • Hry, které jsme zatím neviděli...
  • 3

Radar

  • Expeditions: Viking
  • 8
  • Children of the Galaxy
  • 10
  • Mashinky
  • 11
  • Jízdní řád
  • 12

Reaktor

  • Jáma pekel: R.I.P. Windows phone
  • 14
  • Za pět minut dvanáct: Čas na změnu, čas přepnout
  • 16
  • Wolfův revír: Zrcadlo mé nejčernější
  • 17
  • Továrna na sny: Virtuální opice
  • 18
  • Den Poté: Kam se poděl můj účet?
  • 20

Téma

  • Století her
  • 22
  • Když se východ potká se západem
  • 36
  • Zábava +10
  • 40

Rozhovor

  • Rhianna Pratchett: Vyrostla jsem s Ripleyovou
  • 28

Recenze

  • Dishonored 2 - 5/5
  • 44
  • Watch Dogs 2 - 3/5
  • 48
  • Call of Duty: Infinite Warfare - 3/5
  • 50
  • Transport Fever - 2/5
  • 52
  • Shadow Warrior 2 - 4/5
  • 54
  • Civilization VI - 5/5
  • 56
  • Dark Train - 4/5
  • 60
  • Battlefield 1 - 5/5
  • 62
  • Owlboy - 5/5
  • 66
  • Titanfall 2 - 4/5
  • 68
  • Aragami - 2/5
  • 70
  • The Elder Scrolls V: Skyrim – Special Edition - 3/5
  • 72
  • Skylanders Imaginators - 3/5
  • 73
  • Football Manager 2017 - 4/5
  • 74

Fenomén

  • Pijavice herního průmyslu
  • 76
  • Hraní na zkoušku
  • 80

Dílna

  • Česká laboratoř virtuální reality
  • 84
  • Profil: Rickard Westman & Visiontrick Media
  • 88

Retro

  • Making of: FIFA International Soccer
  • 92
  • Osobní legendy: Peter Knut a Matěj Pavelka
  • 94
  • Rybkova nora: Bytefest 2016
  • 95
  • Retronaut: The Horde
  • 96
  • The Elder Scrolls
  • 98

Tech

  • Novinky
  • 100
  • Virtuální realita v obýváku
  • 102
  • Milý ježíšku, nezapomeň přibalit...
  • 106
  • Nepříliš inteligentní pomocníci
  • 110

Kultura

  • Jukebox: Různí autoři: Civilization VI - Yamantaka // Sonic Titan & Pantayo: Severed - Joey Grady: Death Road to Canada
  • 112
  • Kulturní dotazník
  • 113

Outro

  • Titanfall 2
  • 114

HRY, KTERÉ JSME ZATÍM NEVIDĚLI…

Kingdom Come, Samorost, Arma, Mafia III, Dark Train, DayZ… úspěšných her v ČR vzniká nebo vzniklo hodně. Za spoustou profláklých názvů se však skrývá řada jiných projektů, schválně nechceme psát, že „druhá řada“, protože to není pravda. Nejedná se totiž o hry druhé garnitury. Návštěva místností, kde tuzemští vývojáři prezentovali své projekty během nedávné konference Game Developers Session, měla sílu, která otevírá oči. Věděli jsme, že hry typu Mashinky nebo Children of the Galaxy existují. Dokonce známe osobně i jejich tvůrce. Dokud jsme ale zmíněné a další hry neviděli na vlastní oči, nedošlo nám, jak zajímavé jsou to projekty. A nejenom zajímavé, ale i ambiciózní, jakkoli si to možná nepřipouštějí ani sami tvůrci.

Až Honza Zelený vydá v early access na Steamu svou vláčkovou strategii Mashinky, bude možná hodně dlouho kroutit hlavou nad přílivem hráčů. Není se však čemu divit, protože pořádný nástupce Transport Tycoon zkrátka neexistuje. A stejné je to i s Children of the Galaxy v roli pokračovatele Master of Orion, přestože o jednoho takového se nedávno pokusila společnost Wargaming.

Tuzemskou herní scénu v různých konotacích zmiňujeme v úvodnících a v článcích velmi často, ale po letošním ročníku GDS nám došlo něco, co jsme si doposud plně neuvědomovali, i když to u zahraničních tvůrců považujeme za běžné. Jsme zvyklí, že u nás vznikají projekty, které spíš nepatří do klasického videoherního mainstreamu – vymykají se námětem i zpracováním, a je to dobře. Zároveň u nás ale vznikají i velmi zajímavé hry, které lze snadno zaškatulkovat, protože přiznaně rekonstruují konkrétní žánry a někdy i hry. A právě těm jsme se doposud nevěnovali způsobem, který je odpovídající. Pokusíme se to v budoucnu napravit, a začínáme s tím už v tomto čísle, které se jinak věnuje hlavně recenzím podzimních hitovek včetně Dishonored 2, Civilization VI, Battlefield 1, Call of Duty: Infinite Warfare, Titanfall 2 nebo parádní české záležitosti Dark Train.