Menu

Level 266

Editorial

  • Očekávání
  • 3

Radar

  • Chyťte je všechny!
  • 8
  • Prey
  • 10
  • Titanfall 2
  • 12
  • Sudden Strike 4
  • 13
  • Of Kings and Men
  • 14
  • Jízdní řád
  • 15

Reaktor

  • Jáma pekel: Zpátky do (nedaleké) minulosti
  • 16
  • Za pět minut dvanáct: Go, Pokémon, go...
  • 18
  • Továrna na sny: Houbaření a kreativní řízení
  • 19

Téma

  • Jděte si hrát ven!
  • 20
  • O české (nejen) geolokační (nejen) hře Mageo
  • 24
  • Hry podle Jeffa
  • 40
  • Klid v soudní síni!
  • 76
  • Kdyby mohly stoly mluvit
  • 80

Rozhovor

  • Ivan Trančík: S velkými daty přichází velká příležitost
  • 26

Fenomén

  • Pravidlo 34 v herním crowdfundingu
  • 34
  • Politika v herním světě, zn. vážně i nevážně
  • 44

Recenze

  • No Man‘s Sky - 3/5
  • 50
  • Hearts of Iron IV - 4/5
  • 54
  • Fossil Echo - 3/5
  • 56
  • Dreamfall Chapters - 3/5
  • 58
  • Dex - 3/5
  • 60
  • P·o·l·l·e·n - 2/5
  • 61
  • Headlander - 3/5
  • 62
  • Duskers - 4/5
  • 64
  • Abzû - 4/5
  • 65
  • This is the Police - 4/5
  • 66
  • Party Hard - 2/5
  • 68
  • This War of Mine: The Little Ones - 3/5
  • 70
  • Umbrella Corps - 1/5
  • 71
  • Steamworld Heist - 4/5
  • 72
  • Dreambreak - 3/5
  • 74
  • 8days - 3/5
  • 75

Dílna

  • Vývojáři světové úrovně
  • 84
  • Profil: Balcony Softworks
  • 88

Retro

  • Making of: Pokémon
  • 90
  • Osobní legendy: Pavel Kubát
  • 92
  • Rybkova nora: Chvála kalkulačce
  • 94
  • Retronaut: One Must Fall: 2097
  • 96
  • Obludárium: Commander Blood
  • 98
  • Retrosága: Max Payne
  • 100

Tech

  • Novinky
  • 102
  • 4K na plný kotel
  • 105
  • Ultralevné tiskárny
  • 110

Kultura

  • Jukebox: Steam Powered Giraffe: Steamworld Heist - Austin Wintor: Abzú
  • 112
  • Kulturní dotazník
  • 113

Outro

  • No Man’s Sky
  • 114

OČEKÁVÁNÍ

Jedním z nejkrásnějších a zároveň nejzáludnějších aspektů (nejenom) hraní je očekávání. Každý z nás si o vyhlédnuté hře dopředu utvoří nějakou představu na základě videí, obrázků, vlastních předsudků či historie vývojářů, a někteří snad i podle dostupných informací. Ale jen málokdy se stane, že by realita představě stoprocentně odpovídala. Z toho pak pramení různé pocity od naštvání přes frustraci až po příjemné či dokonce nadšené překvapení. Sami všechny tyto pocity známe v roli hráčů, ale zároveň je musíme řešit i z pozice novinářů. Máme je brát v potaz? Jak moc velkou váhu těmto pocitům máme přikládat? Nebo je snad máme úplně odfiltrovat a dívat se na každou vydanou hru, jako by spadla z nebe a nic jsme o ní a jejích tvůrcích netušili? Na podobné otázky si vnitřně odpovídáme při psaní každého slova, nejenom když hry recenzujeme, abychom vám nabídli články, podle kterých si pak můžete svá očekávání nastavit sami. Právě to je podle nás nejdůležitější – proto v článcích prezentujeme naše názory, ale zároveň uvádíme všechny relevantní informace, abyste si svůj názor mohli udělat sami. Proč to ale zdůrazňujeme? V době, kdy široká veřejnost blázní z Pokémon GO a No Man’s Sky a zároveň hltá o obou hrách spoustu nepravdivých či zavádějících „informací“, které se jako obvykle vyrojily, považujeme za důležité všem čtenářům základ našeho snažení připomenout. Samozřejmě chceme, aby vás čtení Levelu bavilo, ale informační hodnota je pro nás na prvním místě. Platilo to doposud, platit to bude i nadále. Doufáme, že vás o tom přesvědčí i aktuální vydání Levelu. Jeho příprava nám totiž nedala spát ani během dovolených.