LEVEL

Aktuální číslo: LEVEL 265

PLATFORMA MOCI

level265O plánech Microsoftu de facto sjednotit své videoherní aktivity na konzoli Xbox One a na PC s Windows 10 slýcháme už několik let. Letošní ročník herní výstavy E3 ale proklamace předvedl v praxi. První vlaštovkou bylo nedávné současné vydání Quantum Break pro Xbox One a Windows 10 zároveň, ale když vyšlo najevo, že všechny další hry od Microsoftu vyjdou najednou pro obě platformy, vyvolalo to překvapení. Microsoft začíná brát PC hraní opět vážně?

Několik podobných pokusů už tu bylo, stačí si vzpomenout na nefungující příšernost s názvem Games for Windows Live. Pokud ale bude iniciativa Xbox Play Anywhere (koupíte si hru na XONE či Win 10 a můžete ji hrát na jakékoli ze dvou platforem) opravdu fungovat, bude se vyvíjet z pohledu uživatelského komfortu a případná další změna ve vedení Microsoftu ji nepotopí, znamenalo by to malý převrat v celém konzolovém ekosystému. Microsoft by se tím do budoucna de facto vzdal svého místa v boji o konzolové primáty se Sony, protože na první místo staví softwarovou platformu (Win 10) namísto hardwaru.

Jestli to bude pro Microsoft výhoda, nebo to je krok špatným směrem, ukážou až další roky. Z úspěšného prodeje hardwaru jsou přeci jenom vždycky větší tržby. Na druhou stranu právě hardware Microsoft moc prodávat neumí, je to softwarová firma, která se navíc dle slov šéfa Xbox divize Phila Spencera znovu učí vydávat hry pro PC, a zatím jí to moc nejde. Rozhodnutí MS znamená, že i PC hráči si v blízké budoucnosti zahrají všechny doposud Xbox exkluzivní hry, což působí navenek dobře. Otázkou zůstává, jestli o tyto tituly bude zájem. Rozdíl v designu her pro PC a konzole, daný odlišným hardwarem, ovládacími prostředky a způsobem hraní, totiž nikam nezmizí, ať už se Microsoft snaží o potření rozdílu mezi konzolí a PC sebevíc. Může to dojít k tomu, že konkrétní hra nebude stoprocentně fungovat na Xbox One ani na PC, což je největší riziko jakýchkoli pokusů o unifikaci napříč platformami. Však si vzpomeňte, jak skončil Tolkienův prsten moci, který měl vládnout všemu a všem…

Aktivity Microsoftu a Sony během E3 ale nejsou to jediné, co řešíme v textech, které nabízí aktuální číslo Levelu. Jako obvykle nechybí recenze aktuálních her, rozhovor, tentokrát s legendárním Charlesem Cecilem, retro koutek, témata a konečně i komentáře vašich (snad) oblíbených vývojářů.

OBSAH: LEVEL 265

REDAKCE

Editorial
Měsíc v kuse
Jukebox: Makeup and Vanity Set – Brigador
Jukebox: Power Glove – Trials of the Blood Dragon
Redakční dotazník
Outro: Zaklínač

RADAR

God of War
Watch Dogs 2
For Honor
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Forza Horizon 3
We Happy Few
Jízdní řád

RECENZE

Zaklínač 3: Divoký hon – O víně a krvi
Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter
Overwatch
Mirror’s Edge Catalyst
Tokyo Mirage Sessions ♯FE
Megamagic: Wizards of the Neon Age
The Solus Project
Technomancer
Brigador
The Way
Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games
Subterrain
Planar Conquest
Kirby: Planet Robobot

TÉMA

Štír a Neo
Bolest a frustrace, zn. dobrovolně
Když se pokazí věštecká koule
Mašina jménem Hype
Kdo si hraje, nezlobí

REAKTOR

Jáma pekel: Krutý život herního vývojáře
Wolfův revír: Je na českém YouTube obsah i pro starý?
Za 5 minut 12: Další klíče jsou v p*če
Továrna na sny: Gamifikace

ROZHOVOR

Charles Cecil

FENOMÉN

Most mezi platformami
Filmové triky ve světě her

DÍLNA

VR je jen velký hype
Saehoon Lee & PixelLore

RETRO

Making of: Transport Tycoon
Osobní legendy: Lukáš Hanák
Rybkova nora: Home made aneb Velké dílo kutilské
Retronaut: Hexplore
Retrosága: Deus Ex

TECH

Novinky
Routery: Bez nich ani bit
Vize z Computex 2016
Sliby chyby: Rozšiřitelná mobilní grafika

© 2015 NAKED DOG, S.R.O.