Menu
264 265 Červen 2016 266
Články Editorial

Level 265

Editorial

  • Platforma moci
  • 3

Radar

  • Letní přestávka
  • 8
  • God of War
  • 10
  • Watch Dogs 2
  • 11
  • For Honor
  • 12
  • We Happy Few
  • 14
  • Forza Horizon 3
  • 15
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  • 16
  • Jízdní řád
  • 17

Reaktor

  • Jáma pekel: Krutý život herního vývojáře
  • 18
  • Wolfův revír: Je na českém youtube obsah i pro starý?
  • 20
  • Za pět minut dvanáct: Další klíče jsou v p*če
  • 21
  • Továrna na sny: Gamifikace
  • 22

Rozhovor

  • Charles Cecil: Od punku k mainstreamu
  • 24

Téma

  • Štír a Neo
  • 32
  • Bolest a frustrace, zn. dobrovolně
  • 40
  • Když se pokazí věštecká koule
  • 48
  • Mašina jménem hype
  • 78
  • Kdo si hraje, nezlobí
  • 82

Fenomén

  • Most mezi platformami
  • 36
  • Filmové triky ve světě her
  • 44

Recenze

  • Zaklínač 3: Divoký hon – O víně a krvi - 5/5
  • 52
  • Sherlock Holmes: The Devil‘s Daughter - 3/5
  • 56
  • Overwatch - 5/5
  • 58
  • Mirror‘s Edge Catalyst - 3/5
  • 60
  • Tokyo Mirage Sessions #fe - 3/5
  • 62
  • Megamagic: Wizards of the Neon Age - 3/5
  • 63
  • The Solus Project - 3/5
  • 64
  • Technomancer - 2/5
  • 66
  • Brigador - 3/5
  • 68
  • The Way - 3/5
  • 70
  • Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games - 2/5
  • 72
  • Subterrain - 4/5
  • 73
  • Planar Conquest - 2/5
  • 74
  • Kirby: Planet Robobot - 3/5
  • 76

Dílna

  • VR je jen velký hype
  • 86
  • Profil: Saehoon Lee & Pixellore
  • 90

Retro

  • Making of: Transport Tycoon
  • 94
  • Osobní legendy: Lukáš Hanák
  • 96
  • Rybkova nora: Home made aneb velké dílo kutilské
  • 97
  • Retronaut: Hexplore
  • 98
  • Retrosága: Deus Ex
  • 100

Tech

  • Novinky
  • 102
  • Bez nich ani bit
  • 104
  • Vize z computex 2016
  • 108
  • Rozšiřitelná mobilní grafika
  • 110

Kultura

  • Jukebox: Makeup and Vanity Set: Brigador - Power Glove: Trials of the Blood Dragon
  • 112
  • Kulturní dotazník
  • 113

Outro

  • Zaklínač
  • 114

PLATFORMA MOCI

O plánech Microsoftu de facto sjednotit své videoherní aktivity na konzoli Xbox One a na PC s Windows 10 slýcháme už několik let. Letošní ročník herní výstavy E3 ale proklamace předvedl v praxi. První vlaštovkou bylo nedávné současné vydání Quantum Break pro Xbox One a Windows 10 zároveň, ale když vyšlo najevo, že všechny další hry od Microsoftu vyjdou najednou pro obě platformy, vyvolalo to překvapení. Microsoft začíná brát PC hraní opět vážně?

Několik podobných pokusů už tu bylo, stačí si vzpomenout na nefungující příšernost s názvem Games for Windows Live. Pokud ale bude iniciativa Xbox Play Anywhere (koupíte si hru na XONE či Win 10 a můžete ji hrát na jakékoli ze dvou platforem) opravdu fungovat, bude se vyvíjet z pohledu uživatelského komfortu a případná další změna ve vedení Microsoftu ji nepotopí, znamenalo by to malý převrat v celém konzolovém ekosystému. Microsoft by se tím do budoucna de facto vzdal svého místa v boji o konzolové primáty se Sony, protože na první místo staví softwarovou platformu (Win 10) namísto hardwaru.

Jestli to bude pro Microsoft výhoda, nebo to je krok špatným směrem, ukážou až další roky. Z úspěšného prodeje hardwaru jsou přeci jenom vždycky větší tržby. Na druhou stranu právě hardware Microsoft moc prodávat neumí, je to softwarová firma, která se navíc dle slov šéfa Xbox divize Phila Spencera znovu učí vydávat hry pro PC, a zatím jí to moc nejde. Rozhodnutí MS znamená, že i PC hráči si v blízké budoucnosti zahrají všechny doposud Xbox exkluzivní hry, což působí navenek dobře. Otázkou zůstává, jestli o tyto tituly bude zájem. Rozdíl v designu her pro PC a konzole, daný odlišným hardwarem, ovládacími prostředky a způsobem hraní, totiž nikam nezmizí, ať už se Microsoft snaží o potření rozdílu mezi konzolí a PC sebevíc. Může to dojít k tomu, že konkrétní hra nebude stoprocentně fungovat na Xbox One ani na PC, což je největší riziko jakýchkoli pokusů o unifikaci napříč platformami. Však si vzpomeňte, jak skončil Tolkienův prsten moci, který měl vládnout všemu a všem…

Aktivity Microsoftu a Sony během E3 ale nejsou to jediné, co řešíme v textech, které nabízí aktuální číslo Levelu. Jako obvykle nechybí recenze aktuálních her, rozhovor, tentokrát s legendárním Charlesem Cecilem, retro koutek, témata a konečně i komentáře vašich (snad) oblíbených vývojářů.