Menu

Level 263

Editorial

  • Networking
  • 3

Radar

  • Co se děje v trávě
  • 8
  • Tokyo 42
  • 10
  • Ghost Theory
  • 12
  • Homefront: The Revolution
  • 14
  • Jízdní řád
  • 15

Reaktor

  • Jáma pekel: Kde jsou normální hry?!
  • 16
  • Wolfův revír: Jak vydělat na virtuální realitě?
  • 18
  • Za pět minut dvanáct: Chci to zadarmo
  • 19
  • Továrna na sny: Erotika ve hrách
  • 20

Fenomén

  • Virtuální realita je tady
  • 23
  • Velký bratr ukrytý ve videohrách
  • 46
  • Enginová revoluce
  • 82

Rozhovor

  • Navíd Chonsárí: Historické lekcem musí bavit
  • 28

Téma

  • Zlaté české hlavičky
  • 36
  • Svobodné volby
  • 42
  • Let’s play: Reklama, nebo hrozba?
  • 50
  • Kamera, klapka... á-akce!
  • 78

Recenze

  • Dark souls III - 5/5
  • 54
  • The Banner Saga 2 - 4/5
  • 58
  • Tom Clancy‘s the Division - 5/5
  • 60
  • Sheltered - 2/5
  • 62
  • Mimpi Dreams - 4/5
  • 63
  • Salt and Sanctuary - 5/5
  • 64
  • Hyper Light Drifter - 4/5
  • 66
  • Quantum Break - 3/5
  • 68
  • Adr1ft - 2/5
  • 70
  • Hitman - 2/5
  • 72
  • Stardew Valley - 4/5
  • 74
  • Californium - 3/5
  • 76
  • Slain! - 1/5
  • 77

Dílna

  • „Houmlesáci“ z Ostravy
  • 86
  • Profil: Jakob Marklund & Coldwood Interactive
  • 90

Making of

  • Making of: F-19 Stealth Fighter
  • 94

Retro

  • Osobní legendy: Jan Zelený
  • 96
  • Retronaut: Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame
  • 98
  • Retrosága: Broken sword
  • 100

Komentář

  • Rybkova nora: Klikatá cesta designu Apple
  • 97

Tech

  • Novinky
  • 102
  • Výbava každé slušné rodiny
  • 105
  • Solid State Drive
  • 110

Kultura

  • Jukebox: Doseone: Enter the Gungeon - Různí autoři: Dark Souls III
  • 112
  • Kulturní dotazník
  • 113

Outro

  • Dark Souls
  • 114

NETWORKING

Dlouhá léta byla rutina pro české vývojáře, herní novináře a fanoušky do tvorby her stejná. Na podzim se všichni sjeli do Prahy na Game Developers Session a v létě si zajeli do Třeboně na GameDay. Mezitím se sem tam konala nějaká nahodilá akce, ale jinak byla herní komunita spíše rozdělená a izolovaná v malých skupinách po celé republice. Tvůrci neměli mnoho možností jak navazovat spolupráci a sdílet své zkušenosti, což je zásadní pro rozvoj jakéhokoli odvětví. Proto jako jeden z nejdůležitějších trendů nejenom u nás v ČR, ale obecně ve střední a východní Evropě, považujeme rapidní nárůst pravidelně pořádaných herních konferencí, srazů, game jamů a jiných forem „networkingu“. Prakticky den co den na nás na Facebooku skáče pozvánka na nějakou zajímavou herní akci, ať už se koná v Praze, Brně, Ostravě nebo Bratislavě.

Okolo her to u nás zkrátka čím dál víc žije a není to pouze klamný dojem. Otevření bakalářského programu Počítačové hry a grafika, nesčetné networkingové aktivity Game studies na Masarykově univerzitě v Brně nebo pořádání dvoudenní konference Game Access v Brně dojem potvrzují a zároveň rámují. Význam možnosti se vzájemně setkávat ukazuje příklad studií T4J a Moravia Tales, které spolu chystají bezdomovecký survival Hobo: Tough Life. Nebýt setkání na GDS, zřejmě by k tomu nedošlo – hráči by přišli o potenciálně zajímavou hru, my bychom přišli o námět na zajímavý článek. Pokud tedy vidíte svou budoucnost v tvorbě her, určitě si příležitost potkat se s podobně zaměřenými lidmi nenechte ujít. Uvidíte, kolik nových dveří vám to otevře.

A kdo ví, jednou možná vaše hra skončí i na stránkách Levelu, kde tentokrát najdete rozhovor s Navídem Chonsárím o tvorbě dokumentární adventury o Íránské islámské revoluci, téma o tajemství designu akčních her od Ládi Loukoty, retro výlet do historie série Broken Sword od Honzy Olejníka nebo recenze Dark Souls III a The Banner Saga 2.

Zajímavé jarní čtení vám přejí