Menu
261 262 Březen 2016 263
Články Editorial

Level 262

Editorial

  • Nová česká vlna
  • 3

Radar

  • Jarní úklid
  • 8
  • Dark souls III
  • 10
  • Master of Orion
  • 12
  • Survarium
  • 14
  • Jízdní řád
  • 15

Reaktor

  • Jáma pekel: Virtuální realita: Začátek konce lidstva
  • 16
  • Wolfův revír: V hamburgerovém pekle
  • 18
  • Za pět minut dvanáct: (r)evoluce je tu
  • 19
  • Továrna na sny: Vývoj hry za 12 dní (3. část)
  • 20

Téma

  • Hádej, hádej, hádači
  • 22
  • Krátké hry, drahé hry
  • 40
  • Já, legenda
  • 44
  • Interaktivní návrat do budoucnosti
  • 78

Rozhovor

  • Jakub Dvorský: Výlet do jiného světa
  • 28

Fenomén

  • Hry jako drogy?
  • 36

Recenze

  • Samorost 3 - 4/5
  • 50
  • Superhot - 4/5
  • 54
  • Oxenfree - 4/5
  • 56
  • Far Cry Primal - 4/5
  • 58
  • We are the Dwarves - 2/5
  • 60
  • Brány Skeldalu 3: Sedm mágů - 3/5
  • 62
  • The Flame in the Flood - 3/5
  • 64
  • Layers of Fear - 3/5
  • 66
  • Firewatch - 5/5
  • 68
  • Deponia Doomsday - 4/5
  • 70
  • Steve Jackson‘s Sorcery! - 3/5
  • 72
  • That Dragon, Cancer - 4/5
  • 74
  • Dying Light: The Following - 4/5
  • 76
  • Cities: Skylines – Snowfall - 3/5
  • 77

Dílna

  • Herní byznys z jiného úhlu
  • 82
  • Profil: Jesse Makkonen
  • 86

Retro

  • Making of: Street Fighter II: The World Warrior
  • 90
  • Osobní legendy: Petr Benýšek
  • 92
  • Rybkova nora: První digitální olympiáda
  • 93
  • Retronaut: Minesweeper
  • 94
  • Retrosága: Hitman
  • 96
  • Obludárium: Richard Longhurst and the Box That Ate Time
  • 98

Tech

  • Novinky
  • 100
  • Tunelování internetu
  • 102
  • Mobil jako počítač
  • 108
  • Sliby chyby: Pokročilá zpětná vazba
  • 110

Kultura

  • Jukebox: Xavier Thiry: Californium Chris Remo: Firewatch
  • 112
  • Kulturní dotazník
  • 113

Outro

  • Samorosty
  • 114

NOVÁ ČESKÁ VLNA

Fanoušci nezávislých her po pěti letech obdivují očekávaný Samorost 3. Na druhém místě nejprodávanějších her s předběžným přístupem na Steamu je už několik týdnů Factorio, hra o které nadšeně tweetuje tvůrce Minecraftu Notch nebo autor DayZ Dean Hall. Ve stejném žebříčku se na předních místech dlouhodobě drží i sandbox Space Engineers a právě DayZ. Warhorse Studios vydali betu Kingdom Come: Deliverance a jejich hru sledují ta největší světová herní média.

Všechny tyto aktuální úspěchy českých herních vývojářů jsou jenom špičkou ledovce. Pod ní se nacházejí další desítky nadějných projektů, které tajně doufají v celosvětový úspěch. A výše uvedené příklady dokazují, že je možné dosáhnout jej i z české kotliny.

V titulku naznačené přirovnání k filmové československé nové vlně 60. let samozřejmě kulhá. Aktuálně úspěšné české hry nemají moc společných vlastností a těžko bychom je označili za součást jednoho proudu. Každá si jde svou cestou. Ale není to nakonec dobře? Není právě jejich rozmanitost a originálnost klíčem k úspěchu?

Nad podobnými otázkami můžete přemýšlet třeba během čtení rozhovoru s Jakubem Dvorským, který do tohoto čísla přichystal Pavel Dobrovský. Minout byste ale neměli ani další texty v čele s článkem Ladislava Loukoty o tvorbě herních hádanek nebo tématem Ondřeje Šváry o léčbě herních závislostí. Jsme si vědomi toho, že toto téma nám asi na popularitě mezi hráči moc nepřidá, ale stojíme si za tím, že pokud závislost na hrách existuje, není dobré před ní zavírat oči a přenechávat toto téma senzacechtivým bulvárům.

Zajímavé jarní čtení vám přejí

Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček

Dokážete přežít?
Po nějaké době k Levelu také přikládáme bonusový kód. Po jeho aktivaci na stránkách www.level.cz získáte nejen elektronickou verzi aktuálního čísla zdarma, ale i <strongbonusový kód pro postapokalyptickou střílečku Survarium</strong, které mají na svědomí tvůrci u nás velmi populární série S.T.A.L.K.E.R. Po aktivaci klíče obdržíte 7 dní premium účtu zdarma, vlajku České republiky, průzkumnické vybavení a brokovnici Benelli M4 SUPER 90