LEVEL

LEVEL 259

VÍTĚZ (NE)MŮŽE BÝT JEN JEDEN

level259Koncem každého roku stojí herní svět před otázkou – jaká hra byla v uplynulých 12 měsících nejlepší? Odpovědi jsou samozřejmě subjektivní a každý z nás do nich promítá svá očekávání, vkus i momentální náladu. Porovnávat mezi sebou hry různých stylů a žánrů je prakticky nemožné, přesto jsou roky, kdy je výběr víceméně jasný a shodne se na něm většina hráčů i médií. Zpravidla sem patří roky, ve kterých vyjde některý z dílů Grand Theft Auto, The Elder Scrolls nebo dalších dlouhodobě kvalitních sérií.

Za rokem 2015 se ale budeme ohlížet jinak. Vyšlo během něj totiž hned několik her, které by se v jiných letech staly jasnými favority na to nejvyšší ocenění, v roce 2015 ale musí o svou pozici na piedestalu tvrdě bojovat. Zaklínač 3, Metal Gear Solid V, Bloodborne, Pillars of Eternity, Fallout 4, Ori and the Blind Forest, Life is Strange… a mohli bychom ještě chvíli pokračovat. Každá z těchto her bude určitě pro určitou skupinu z vás „tou pravou”. Nás všechny přitom může těšit jejich rozmanitost. Pár let nazpátek jsme si zvykli stěžovat si na to, že vzhled her se unifikuje a že v záplavě pokračování a sázek na jistotu vidíme jen minimální záblesky originality. Letos by takové mudrování vypadalo skoro až směšně. Až se budete na internetu s někým hádat, jestli je lepší hra A nebo B, nezapomínejte na to.

Co nejlepší hry v roce 2016 vám za celý LEVEL přejí…

Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček

OBSAH: LEVEL 259

REDAKCE

Editorial
Rok v kuse
Kalendář
Jukebox: Inon Zur – Fallout 4
Redakční dotazník
Pavlač

RADAR

XCOM 2
Far Cry Primal
Shadwen

RECENZE

Star Wars Battlefront
StarCraft II: Legacy of the Void
Just Cause 3
Bloodborne: The Old Hunters
Anno 2205
Rainbow Six Siege
Clandestine
The Crew Wild Run
Life is Strange
Valhalla Hills

TÉMA

Šéfové herního byznysu
Kdo se bojí, nesmí na mutanty
Jak vidí Microsoft budoucnost her?
Čím více, tím lépe?
Virtuální muzikanti

REAKTOR

Jáma pekel: Droga jménem Fallout
Wolfův revír: Nákup – prodej
Za 5 minut 12: Nostalgie
Továrna na sny: Hry nejsou jen zábava

ROZHOVOR

Hledání dokonalého příběhu

FENOMÉN

Zlí hráči a jak se s nimi vypořádat
Mody jako klíč k úspěchu

DÍLNA

Nový začátek MMO žánru?
MuHa Games

RETRO

Making of: Jagged Alliance
Osobní legendy: Jirka Zlatohlávek
Rybkova nora: Kdy vznikly ultrabooky?
Retronaut: Mission Critical
Retrosága: Just Cause
Obludárium: Krvežízniví veteráni indie scény

TECH

Novinky
Hračky, které chcete…
Století páry?
Sliby chyby: Nekonečná baterie

© 2017 NAKED DOG, S.R.O.