- Level Archív
 - >
 - Ročník 2015
 - >
 - Číslo 259
 
Level 259
- Vítěz (ne)může být jen jeden
 - Editorial
 - 3
 
- Obsah
 - Obsah
 - 4
 
- Herní odysea 2015: Rok, kdy se nic zásadního nestalo
 - Radar
 - 8
 
- XCOM 2
 - Radar
 - 12
 
- Far Cry Primal
 - Radar
 - 13
 
- Shadwen
 - Radar
 - 14
 
- Jízdní řád
 - Radar
 - 15
 
- Jáma pekel: Droga jménem Fallout
 - Reaktor
 - 16
 
- Wolfův revír: Nákup - prodej
 - Reaktor
 - 18
 
- Za pět minut dvanáct: Nostalgie
 - Reaktor
 - 19
 
- Továrna na sny: Hry nejsou jen zábava
 - Reaktor
 - 20
 
- Šéfové herního byznysu
 - Téma
 - 22
 
- Amy Henning & Jade Raymond: Hledání dokonalého příběhu
 - Rozhovor
 - 28
 
- Zlí hráči a jak se s nimi vypořádat
 - Fenomén
 - 36
 
- Mody jako klíč k úspěchu
 - Fenomén
 - 40
 
- Kdo se bojí, nesmí na mutanty
 - Téma
 - 44
 
- Jak vidí Microsoft budoucnost her?
 - Téma
 - 48
 
- Star Wars Battlefront - 4/5
 - Recenze
 - 52
 
- Starcraft II: Legacy of the Void - 5/5
 - Recenze
 - 56
 
- Just Cause 3 - 3/5
 - Recenze
 - 58
 
- Bloodborne: The Old Hunters - 5/5
 - Recenze
 - 60
 
- Anno 2205 - 2/5
 - Recenze
 - 62
 
- Rainbow Six Siege - 2/5
 - Recenze
 - 64
 
- Clandestine - 3/5
 - Recenze
 - 66
 
- The Crew: Wild Run - 2/5
 - Recenze
 - 68
 
- Life is Strange - 5/5
 - Recenze
 - 70
 
- Valhalla Hills - 4/5
 - Recenze
 - 72
 
- Čím více, tím lépe?
 - Téma
 - 74
 
- Virtuální muzikanti
 - 78
 
- Nový začátek MMO žánru?
 - Dílna
 - 84
 
- Profil: Muha Games
 - Dílna
 - 88
 
- Making of: Jagged Alliance
 - Retro
 - 92
 
- Osobní legendy: Jirka Zlatohlávek
 - Retro
 - 94
 
- Rybkova nora: Kdy vznikly ultrabooky?
 - Retro
 - 95
 
- Retronaut: Mission Critical
 - Retro
 - 96
 
- Retrosága: Just Cause
 - Retro
 - 98
 
- Obludárium: Krvežízniví veteráni indie scény
 - Retro
 - 100
 
- Novinky
 - Tech
 - 102
 
- Hračky, které chcete...
 - Tech
 - 104
 
- Století páry?
 - Tech
 - 108
 
- Sliby chyby: Nekonečná baterie
 - Tech
 - 110
 
- Jukebox: Inon Zur: Fallout 4
 - Jukebox
 - 112
 
- Kulturní dotazník
 - Kultura
 - 113
 
- Pavlač
 - Pavlač
 - 114
 
- Virtuální muzikanti
 - Jan Olejník
 - 78
 
Editorial
- Vítěz (ne)může být jen jeden
 - Redakce
 - 3
 
Radar
- Herní odysea 2015: Rok, kdy se nic zásadního nestalo
 - Petr Poláček
 - 8
 
- XCOM 2
 - Redakce
 - 12
 
- Far Cry Primal
 - Redakce
 - 13
 
- Shadwen
 - Redakce
 - 14
 
- Jízdní řád
 - Redakce
 - 15
 
Reaktor
- Jáma pekel: Droga jménem Fallout
 - Dan Vávra
 - 16
 
- Wolfův revír: Nákup - prodej
 - Michal Rybka
 - 18
 
- Za pět minut dvanáct: Nostalgie
 - Lukáš Macura
 - 19
 
- Továrna na sny: Hry nejsou jen zábava
 - Vladimír Geršl
 - 20
 
Téma
- Šéfové herního byznysu
 - Gábina Šuterová
 - 22
 
- Kdo se bojí, nesmí na mutanty
 - Jiří Pavlovský
 - 44
 
- Jak vidí Microsoft budoucnost her?
 - Jan Olejník
 - 48
 
- Čím více, tím lépe?
 - Gábina Šuterová
 - 74
 
Rozhovor
- Amy Henning & Jade Raymond: Hledání dokonalého příběhu
 - Redakce
 - 28
 
Fenomén
- Zlí hráči a jak se s nimi vypořádat
 - Daniel Kremser
 - 36
 
- Mody jako klíč k úspěchu
 - Jan Švelch
 - 40
 
Recenze
- Star Wars Battlefront - 4/5
 - Aleš Smutný
 - 52
 
- Starcraft II: Legacy of the Void - 5/5
 - Jakub Kovář
 - 56
 
- Just Cause 3 - 3/5
 - Jan Olejník
 - 58
 
- Bloodborne: The Old Hunters - 5/5
 - Jan Olejník
 - 60
 
- Anno 2205 - 2/5
 - Václav Pecháček
 - 62
 
- Rainbow Six Siege - 2/5
 - Daniel Kremser
 - 64
 
- Clandestine - 3/5
 - Daniel Kremser
 - 66
 
- The Crew: Wild Run - 2/5
 - Jan Konfršt
 - 68
 
- Life is Strange - 5/5
 - Daniel Kremser
 - 70
 
- Valhalla Hills - 4/5
 - Pavel Skoták
 - 72
 
Dílna
- Nový začátek MMO žánru?
 - Jan Horčík
 - 84
 
- Profil: Muha Games
 - Jan Horčík
 - 88
 
Retro
- Making of: Jagged Alliance
 - Pavel Dobrovský
 - 92
 
- Osobní legendy: Jirka Zlatohlávek
 - Redakce
 - 94
 
- Rybkova nora: Kdy vznikly ultrabooky?
 - Michal Rybka
 - 95
 
- Retronaut: Mission Critical
 - Pavel Dobrovský
 - 96
 
- Retrosága: Just Cause
 - Jan Olejník
 - 98
 
- Obludárium: Krvežízniví veteráni indie scény
 - Jaroslav Švelch
 - 100
 
Tech
- Novinky
 - Jiří Vašina
 - 102
 
- Hračky, které chcete...
 - Jiří Vašina
 - 104
 
- Století páry?
 - Jan Olejník
 - 108
 
- Sliby chyby: Nekonečná baterie
 - Michal Rybka
 - 110
 
Jukebox
- Jukebox: Inon Zur: Fallout 4
 - Lukáš Grygar
 - 112
 
Kultura
- Kulturní dotazník
 - Redakce
 - 113
 
Pavlač
- Pavlač
 - Jiří Pavlovský
 - 114
 
VÍTĚZ (NE)MŮŽE BÝT JEN JEDEN
Koncem každého roku stojí herní svět před otázkou – jaká hra byla v uplynulých 12 měsících nejlepší? Odpovědi jsou samozřejmě subjektivní a každý z nás do nich promítá svá očekávání, vkus i momentální náladu. Porovnávat mezi sebou hry různých stylů a žánrů je prakticky nemožné, přesto jsou roky, kdy je výběr víceméně jasný a shodne se na něm většina hráčů i médií. Zpravidla sem patří roky, ve kterých vyjde některý z dílů Grand Theft Auto, The Elder Scrolls nebo dalších dlouhodobě kvalitních sérií.
Za rokem 2015 se ale budeme ohlížet jinak. Vyšlo během něj totiž hned několik her, které by se v jiných letech staly jasnými favority na to nejvyšší ocenění, v roce 2015 ale musí o svou pozici na piedestalu tvrdě bojovat. Zaklínač 3, Metal Gear Solid V, Bloodborne, Pillars of Eternity, Fallout 4, Ori and the Blind Forest, Life is Strange… a mohli bychom ještě chvíli pokračovat. Každá z těchto her bude určitě pro určitou skupinu z vás „tou pravou”. Nás všechny přitom může těšit jejich rozmanitost. Pár let nazpátek jsme si zvykli stěžovat si na to, že vzhled her se unifikuje a že v záplavě pokračování a sázek na jistotu vidíme jen minimální záblesky originality. Letos by takové mudrování vypadalo skoro až směšně. Až se budete na internetu s někým hádat, jestli je lepší hra A nebo B, nezapomínejte na to.
Co nejlepší hry v roce 2016 vám za celý LEVEL přejí…
Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček