LEVEL

LEVEL 256

DEPRESE Z DEPRESE

LEVEL_cover256Tvůrce Minecraftu a miliardář na volné noze Markus „Notch” Persson měl toho dne špatnou náladu. Na Twitter proto napsal sérii příspěvků, které by se daly shrnout do věty „Mám hromadu peněz, ale cítím se osamělý a bez cíle.” A protože mezi jeho více než 2,5 miliony sledovatelů je z pochopitelných důvodů i řada novinářů, strhla se lavina. Internet zaplnily zprávy o Notchově depresi, a když se slavný vývojář druhý den vzbudil, nestačil se divit. Do nepodložených spekulací o jeho zdravotním stavu a náladách se pustil nejen bulvár, ale i seriózní herní a technologické weby jako Wired, Forbes nebo ekonomická rubrika CNN.

Je práce dnešních herních novinářů opravdu jen o tom, že sledují Twitter či YouTube a píší, co se na nich šustne, jak poté naznačil přímo Notch? Nasvědčuje tomu mnohé. Oblast herních médií je brutálně konkurenční prostředí a ve snaze podchytit všechno a nenechat tak prostor ostatním se často píše o naprostých nesmyslech. Depresivní Notch je jen jedním příkladem z tisíců dalších. Hádky mezi youtubery, vtipné gify z Redditu nebo texty typu „7 důvodů proč…“ mají nepochybně na internetu svoje místo, ale v poslední době se jim nepochopitelně věnují i média, od kterých bychom očekávali určitý střízlivý odstup.

Jednou z výhod papírového časopisu je, že jste omezeni místem. To, co bylo dříve považováno za nedostatek (na internetu je místo neomezené, tak proč bychom četli něco okleštěného), začíná být postupem času pozitivem. Při tvorbě Levelu máme k dispozici 116 stránek každý měsíc a musíme tedy pečlivě vybírat, čemu má smysl se věnovat a co je lepší nechat ležet.

Tento měsíc padla naše volba mimo jiné na rozhovor s legendárním, a pohříchu u nás nepříliš známým tvůrcem světa Shadowrunu Jordanem Weismanem. Povídání vedl největší znalec této hry v našem okolí Aleš Smutný a z výsledných osmi stránek je jeho zápal pro věc jasně znát. Náležitě jsme se věnovali ale i jinému slavnému tvůrci – Hideu Kodžimovi. Jeho rozloučení se ságou Metal Gear mapujeme nejen v rozsáhlém profilu a recenzi The Phantom Pain, ale i v tématu o vztazích herních vývojářů a filmařů. A v neposlední řadě si své k této hře řekl i Dan Vávra ve svém pravidelném komentáři.

Příjemné čtení vám přejí…

Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček

OBSAH: LEVEL 256

REDAKCE

Editorial
Měsíc v kuse
Krásné nové hry
Kalendář
Jukebox: Maribeth Solomon & Brent Barkman – Sunless Sea
Redakční dotazník
Pavlač

RADAR

Divinity: Original Sin II
The Dwarves
Lawbreakers
Battle Chasers: Night War
Zaklínač 3: Srdce z kamene

RECENZE

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Mad Max
Until Dawn
Olliolli2: Welcome to Olliwood
Act of Aggression
Stasis
Rare Replay
Shadowrun: Hong Kong
Volume
Rememoried
Trine 3: Artifacts of Power
Satellite Reign
Renowned Explorers: International Society
Hearthstone: The Grand Tournament

TÉMA

Kam kráčíš, RTS?
Pýcha předchází pád
Země hrám (ne)zaslíbená
Láska je láska
Družné přátelství

REAKTOR

Jáma pekel: Nejlepší hry za bambiliony
Wolfův revír: Je letsplay formou pirátství?
Za 5 minut 12: Já bych do toho kopnul…
Továrna na sny: Srdcové záchodovky

ROZHOVOR

Kyberpunk není mrtvý

FENOMÉN

Duše perfekcionisty
Herní automaty zítra a dnes

DÍLNA

Zapomenutá slovenská naděje vstává z mrtvých
Benjamin Claeys & Crazy Monkey Studios

RETRO

Making of: Disney’s Aladdin
Osobní legendy: Axel Droxler
Rybkova nora: Československé socialistické počítače
Retronaut: Metal Gear
Retrosága: Přepište dějiny!

TECH

Novinky
Svět z pohledu drona
Jasná páka

© 2017 NAKED DOG, S.R.O.