LEVEL

LEVEL 251

UMĚLÁ INTELIGENCE

cover251Velmi často si hráči a recenzenti stěžují na hloupou AI (umělou inteligenci) paňáců ve hrách, ale když se nad celou problematikou zamyslíte, dojde vám, že pláčou na špatném hrobě. Možnosti umělé inteligence nejenom ve hrách jsou omezené snad jenom výpočetním výkonem, přičemž dnešní počítače, mobily i konzole mají dostatek výkonu, aby rozpohybovaly umělé postavy, které zvládají víc než jen hráče sledovat a střílet na něj. Proč tedy ve hrách nevidíme postavy, které jsou schopné vést procedurálně generovaný rozhovor, vyhledat hráče ve složitém bludišti nebo se před ním naopak sofistikovaně schovávat? Odpověď najdete v rozsáhlém článku o umělé inteligenci od Honzy Olejníka, ve kterém se krom jiného dozvíte, že praktický výzkum na tomto poli neprobíhá jenom v zahraničí, ale i v českých luzích a hájích.

Problematika uplatnění umělé inteligence ve hrách byla jedním z výrazných témat, která se na začátku března řešila během vývojářské konference GDC, kde například Valve vůbec poprvé prezentovala své pojetí virtuální reality. Při té příležitosti jsme se rozhodli v tematickém článku analyzovat vývoj Valve od klasického herního studia až po firmu, která de facto drží monopol na distribuci digitálních verzí her, ale stále více se angažuje i a poli herního softwaru a hardwaru. A vzhledem k tomu, že už nejsme nejmladší, nemohli jsme opomenout ani úspěšnou kickstarterovou kampaň hry Underworld Ascendant, což je přímý nástupce legendární Ultimy Underworld od původních tvůrců v čele s Paulem Neurathem. Zajímavý rozhovor s ním vedl Lukáš Grygar, který z her od studia Looking Glass umí citovat podrobnosti, i když ho vzbudíte o půlnoci po náročné několikadenní uzávěrce dalšího čísla Levelu. Třeba zrovna tohoto, které držíte v rukách, a velmi brzy se do něj začtete. A my jen doufáme, že půjde o čtení zábavné a podnětné.

Příjemné počtení vám přejí

Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček

OBSAH: LEVEL 251

REDAKCE

Editorial
Dopisy čtenářů
Měsíc v kuse
Jukebox: Hotline Miami 2: Wrong Number – Blood on the Dance Floor
Redakční dotazník
Pavlač

RECENZE

Battlefield Hardline
Hotline Miami 2: Wrong Number
Oddworld: Abe’s Oddysee – New ‚n‘ Tasty
Ori and the Blind Forest
Total War: Attila
Cities XXL
World of Magic
The Order: 1886
Blackhole
Sid Meier’s Starships
Drakensang Online
Homeworld Remastered Collection

TÉMA

Co si o nás pomyslí umělá inteligence
Krocení zlých hráčů
Digitální záplaty
S hrami na schizofrenii!
Zmáčkni X pro přijetí kapitulace
Pixeloví detektivové

REAKTOR

Jáma pekel: Udělejme středověk lepším místem!
Za 5 minut 12: Karel zase pije…
Továrna na sny: Od prototypu k vlastní firmě
Wolfův revír: Mezi herní Skyllou a Charybdou

ROZHOVOR

Paul Neurath

FENOMÉN

Světy podle Valve
Proč nás baví skákat

DÍLNA

Krok sun krok
Swing Swing Submarine

RETRO

Making of: Wasteland
Osobní legendy: Luke Whittaker
Rybkova nora: Forte VFX1
Retronaut: Earthworm Jim
Retrosága: Resident Evil
Hrát a vyhrát počítač!

TECH

Novinky
Prostor přímo do uší
Sliby chyby: Adaptivní inteligence

Kupte si Level elektronicky jen za 79 Kč! K dostání na Publero, Floowie nebo O2. (více o tom, jak elektronická verze funguje)

© 2017 NAKED DOG, S.R.O.