LEVEL

LEVEL 235

Starší čísla je možné objednat u firmy Send na telefonech 225985225 nebo 777333370, nebo e-mailem na adrese level@send.cz

PRO KOHO, ŽE TO VLASTNĚ DĚLÁME? PRO ČTENÁŘE?

cover_predniBěhem půlroku, co znovu děláme na Levelu, jsme si všimli různých reakcí na to, co děláme. Dlouhodobí čtenáři a předplatitelé jsou spíše rádi, že LEVEL nezmizel po letech ze scény a zkouší je zaujmout novým způsobem. Poukazují na to reakce z emailů a fakt, že nikdo po změně vydavatelství a redakce nezrušil předplatné. Další skupina lidí, čtenářů i lidí z herních firem a kolegů z médií, vlastně vůbec neřeší, jestli je dobře či špatně, že LEVEL stále existuje. Snaží se od začátku predikovat, jak rychle to zabalíme, nebo jak strmě půjdou prodeje magazínu dolů. A pak je tu třetí skupina lidí, kteří možná mají své pochybnosti o smysluplnosti nebo rentabilitě vydávání herního časopisu, a snad mají i své připomínky k jeho obsahu a podobě, ale drží nám pěsti, aby se rozjezd Levelu podařil. Z některých takových názorů je nám smutno, jiné nás povzbuzují a jsme za ně rádi, ale žádný z nich ještě neodhalil náš hlavní motiv pro to, abychom do Levelu investovali náš čas a peníze. Tím motivem jsou čtenáři.

Ale vydržte, není to náběh na tirádu plnou patosu. Během vrcholící uzávěrky tohoto čísla jsme měli sraz se čtenáři webu Games.cz, na kterém většina z nás vedle Levelu dělá. Tiskárně jsme se na kolenou omluvili, že holt odevzdáme později, manželkám, psům a přítelkyním jsme vysvětlili, že jim to vynahradíme (a to budeme muset!), vyrazili jsme polomrtví za čtenáři a …nechali se nabít energií.  Z podstaty naší práce, jedno jestli na webu nebo stránkách magazínu, udržujeme kontakt se čtenáři jen na dálku, přes emaily a diskusní fóra. U Levelu pak hodnotíme váš zájem podle počtu prodaných kusů, ale více než studená čísla nás zajímají vaše skutečné názory. Když pak máme podobnou příležitost setkat se s vámi naživo (a zrovna čtenáři Games.cz jsou logicky i čtenáři Levelu) a zjistit, co se vám líbí a nelíbí, najednou to celé dává smysl. Najednou je nám samotným jasné, proč nás to baví, když vidíme, že nepíšeme jenom na papír, ale do vašich očí a mozků, kterým se to snad občas i líbí. Snad se vám tedy bude líbit některý z článků v tomto čísle, který jsme dokončovali jako na steroidech po setkání s vámi.
Zábavné a podnětné čtení přejí…

Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček

OBSAH: LEVEL 235

PLNÁ HRA

Gemini Rue CZ (recenze Martina Bacha a videorecenze Lukáše Grygara na Games.cz)

REDAKCE

Editorial
Dopisy čtenářů
Čtenář měsíce
Plná hra: Gemini Rue (Lukáš Grygar)
Měsíc v kuse (Petr Poláček)
Jukebox: Brothers: A Tale of Two Sons (Lukáš Grygar)
Kulturní dotazník
Pavlač (Jiří Pavlovský)

RECENZE

Beyond: Two Souls (Martin Bach)
Rise of Venice
Shadow Warrior
Ironclad Tactics
The Raven: Legacy of a Master Thief (Petr Ticháček)
Alien Rage
Air Conflicts: Vietnam
Tales of Xilia (Jiří Pavlovský)
Card Hunter
Rain (Petr Poláček)
The Legend of Zelda: Wind Waker HD
Game Dev Tycoon (Jan Horčík)
Chaos Engine (Lucie Jiříková)
F1 2014
PES 2014 (Petr Poláček)
Guardians of Middle-Earth
Transport Tycoon Mobile
Inner Worlds
Volgar the Viking

TÉMA

Cesta k příběhu (Martin Bach)
Hearthstone: Warcraft na kartičkách (Aleš Smutný)
GTA Online (Jan Olejník)
Umění válečné hry (Michal Rybka)

REAKTOR

Jáma pekel: Kauza Ptákodlaci (Dan Vávra)
Wolfův revír: Pod knutou tělocvikářovou (Michal Rybka)
Za 5 minut 12: Pára nad hrncem (Lukáš Macura)
Herodes na tabletách: Kde se Svatý Grál? (Jan Herodes)

ROZHOVOR

Felix Leyendecker (Pavel Dobrovský)

FENOMÉN

Vader v rukávu (Lukáš Grygar)
Glitch: Digitální šotek (Honza Švelch)
Divné hry a spol. (Jan Olejník)

DÍLNA

Vzestup a pád (Martin Bach)
Cellar Door Games (Jan Horčík)
Utrpení mladého vývojáře: Když to začne být osobní (Radek Friedrich)

RETRO

Making of: Sanitarium (Pavel Dobrovský)
Rybkova nora: Atari Portfolio (Michal Rybka)
Osobní legendy: Raph Colantonio
Retronaut: Flashback (Pavel Dobrovský)
Česko-kanadští Sirotci (Pavel Dobrovský)

TECH

Chyba při startu (Michal Rybka)
Od VFX1 k Oculus Rift (Jan Olejník)

© 2017 NAKED DOG, S.R.O.