Menu
234 235 Říjen 2013 236
Články Editorial

Level 235

Editorial

  • Pro koho, že to vlastně děláme? Pro čtenáře?
  • 3

Čtenář měsíce

  • Příběh z ordinace
  • 7

Dopisy

  • Dopisy
  • 8

Radar

  • Ticho před bouří
  • 12
  • Krásné nové hry
  • 14

Reaktor

  • Jáma pekel: Kauza ptákodlaci
  • 16
  • Wolfův revír: Pod knutou tělocvikářovou
  • 18
  • Za pět minut dvanáct: Pára nad hrncem
  • 20
  • Herodes na tablet(ách): Kde je svatý grál?
  • 21

Téma

  • Cesta k příběhu
  • 22
  • Hearstone: Warcraft na kartičkách
  • 42
  • Velký chaos ve velkém městě
  • 46
  • Umění válečné hry
  • 78

Rozhovor

  • Felix Leyendecker: Mocný stroj na pozadí
  • 28

Fenomén

  • Vader v rukávu
  • 36
  • Glitch: Digitální šotek
  • 72
  • Divné hry a spol.
  • 82

Recenze

  • Beyond: Two Souls - 2/5
  • 48
  • Rise of Venice - 2/5
  • 50
  • Sid Meier´s Ace Patrol - 3/5
  • 51
  • Shadow Warrior - 4/5
  • 52
  • Ironclad Tactics - 2/5
  • 54
  • The Raven: Legacy of a Master Thief - 3/5
  • 55
  • Alien Rage - 1/5
  • 56
  • Air Conflict: Vietnam - 2/5
  • 58
  • Tales of Xillia - 4/5
  • 59
  • Card Hunter - 4/5
  • 60
  • Rain - 3/5
  • 61
  • The Legend of Zelda: The Wind Waker HD - 4/5
  • 62
  • Game Dev Tycoon - 4/5
  • 63
  • The Chaos Engine - 1/5
  • 64
  • F1 2013 - 3/5
  • 65
  • PES 2014 - 3/5
  • 66
  • Guardians of Middle-Earth - 2/5
  • 67
  • Transport Tycoon (Mobile) - 1/5
  • 68
  • The Inner World - 3/5
  • 70
  • Volgarr the Viking - 3/5
  • 71

Dílna

  • Vzestup a pád
  • 86
  • Profil: Cellar Door Games
  • 90
  • Když to začne být osobní
  • 92

Retro

  • Retro LEVEL
  • 93
  • Making of: Sanitarium
  • 94
  • Rybkova nora: Atari Portfolio
  • 96
  • Osobní legendy: Raph Colantonio
  • 97
  • Retronaut: Flashback
  • 98
  • Česko-Kanadští sirotci
  • 100

Tech

  • Chyba při startu
  • 102
  • Od VFX1 k Oculus Rift
  • 108

Kultura

  • Jukebox: Gustaf Grefberg: Brothers: A Tale of Two Sons
  • 112
  • Kulturní dotazník
  • 113

Pavlač

  • Pavlač
  • 114

Starší čísla je možné objednat u firmy Send na telefonech 225985225 nebo 777333370, nebo e-mailem na adrese level@send.cz

PRO KOHO, ŽE TO VLASTNĚ DĚLÁME? PRO ČTENÁŘE?

Během půlroku, co znovu děláme na Levelu, jsme si všimli různých reakcí na to, co děláme. Dlouhodobí čtenáři a předplatitelé jsou spíše rádi, že LEVEL nezmizel po letech ze scény a zkouší je zaujmout novým způsobem. Poukazují na to reakce z emailů a fakt, že nikdo po změně vydavatelství a redakce nezrušil předplatné. Další skupina lidí, čtenářů i lidí z herních firem a kolegů z médií, vlastně vůbec neřeší, jestli je dobře či špatně, že LEVEL stále existuje. Snaží se od začátku predikovat, jak rychle to zabalíme, nebo jak strmě půjdou prodeje magazínu dolů. A pak je tu třetí skupina lidí, kteří možná mají své pochybnosti o smysluplnosti nebo rentabilitě vydávání herního časopisu, a snad mají i své připomínky k jeho obsahu a podobě, ale drží nám pěsti, aby se rozjezd Levelu podařil. Z některých takových názorů je nám smutno, jiné nás povzbuzují a jsme za ně rádi, ale žádný z nich ještě neodhalil náš hlavní motiv pro to, abychom do Levelu investovali náš čas a peníze. Tím motivem jsou čtenáři.

Ale vydržte, není to náběh na tirádu plnou patosu. Během vrcholící uzávěrky tohoto čísla jsme měli sraz se čtenáři webu Games.cz, na kterém většina z nás vedle Levelu dělá. Tiskárně jsme se na kolenou omluvili, že holt odevzdáme později, manželkám, psům a přítelkyním jsme vysvětlili, že jim to vynahradíme (a to budeme muset!), vyrazili jsme polomrtví za čtenáři a …nechali se nabít energií.  Z podstaty naší práce, jedno jestli na webu nebo stránkách magazínu, udržujeme kontakt se čtenáři jen na dálku, přes emaily a diskusní fóra. U Levelu pak hodnotíme váš zájem podle počtu prodaných kusů, ale více než studená čísla nás zajímají vaše skutečné názory. Když pak máme podobnou příležitost setkat se s vámi naživo (a zrovna čtenáři Games.cz jsou logicky i čtenáři Levelu) a zjistit, co se vám líbí a nelíbí, najednou to celé dává smysl. Najednou je nám samotným jasné, proč nás to baví, když vidíme, že nepíšeme jenom na papír, ale do vašich očí a mozků, kterým se to snad občas i líbí. Snad se vám tedy bude líbit některý z článků v tomto čísle, který jsme dokončovali jako na steroidech po setkání s vámi.
Zábavné a podnětné čtení přejí…

Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček