Starší čísla je možné objednat u firmy Send na telefonech 225985225 nebo 777333370, nebo e-mailem na adrese send@send.cz
DEJME CIHLU K CIHLE
V aktuálním čísle vám nabízíme přehršel novinek. Tak by se dal shrnout obsah Levelu do jedné věty. Samozřejmě bych tu mohl psát o obálkovém BioShocku, jak nebylo snadné sehnat recenzentskou verzi. Jak jsme se museli upsat ďáblu, nahlásit mu IP adresu počítače, kam budeme hru instalovat, a všechno možné… Dobrá, nebyl to ďábel, ale právní oddělení 2K Games. Mohl bych se tu rozplývat nad tím, které další hry jsme měli možnost s předstihem vyzkoušet, anebo vám vyprávět, jak jsme se v redakci dohadovali po oznámení pokračování Assassin’s Creed, zda jsou piráti tím správným směrem, kam se série ubírá. Bylo by toho opravdu hodně. Jenže na srdci mám zcela něco jiného.
Po dlouhých letech jsme se dočkali nového SimCity. Pro někoho velká pecka, pro jiné zklamání. Pro většinu hráčů podoba nejotravnějšího DRM vůbec – protipirátská ochrana, která vás nutí hrát se stále zapnutým internetem. Nejde o to, že online už jsme prakticky všude, ale spolu s náporem hráčů je toto řešení nešťastné. V prvních dnech hra spíše nefungovala a s problémy se potýká stále (podobné to bylo i s Diablem III při jeho premiéře). Jasně, v obou případech se lze vymluvit na to, že ke hře online připojení potřebujete, abyste mohli kooperovat s ostatními, ukládat své pozice na servery apod. Nicméně takové řešení je nepříjemné pro herní sběratele – koupíte si hru, uložíte do archivu a po letech si ji budete chtít zahrát. Kdo vám zaručí, že ještě nějaké servery poběží? Zkrátka nemožnost hrát offline mě u takových her mrzí a za podobná řešení dávám palec dolů.
Často se nás ptáte, jak se máte prosadit ve světě her, jak se dostat k práci ve slavném herním studiu. Shodou náhod se nám v tomto Levelu sešly dva příběhy. Za prvním je Karel Mořický, jehož zpověď najdete v rámci tématu věnovaného modifikacím. Karla uchvátil editor pro Operaci Flashpoint, začal tvořit a díky tomu dostal ve svých 18 letech lano od Bohemia Interactive. Dnes pracuje na ArmA III. Druhou inspiraci může nabídnout rozhovor s Milošem Jeřábkem (str. 108), který se díky své píli, odhodlanosti a nadání dostal až k finským Remedy Entertainment. Na obou je vidět, že když si jdete za svým cílem, pak nic není nemožné. Jen víc takových příkladů!
Ponořte se tedy do aktuálního Levelu a nezapomeňte ani na Level DVD, kam jsme vám nadělili herní klenot, jenž by nikomu neměl chybět ve sbírce. Vyzkoušejte Heroes III a poznejte jeho nadčasovost.
Michal Křivský
šéfredaktor
Heroes of Might & Magic III: Complete
Nesmrtelné herní modifikace
Miloš Jeřábek & Remedy Entertainment
Kickstarter
ArmA III
Hackathon
Komentář: Deníček vývojáře Lukáše Macury
Komentář: Jáma pekel Dana Vávry
Komentář: Wolfův revír Michala Rybky
Ředitel EA John Riccitillo odstupuje
Versus: Hrajete hry s modifikacemi?
World of Warplanes
Amnesia: The Great Work
Far Cry 3 Ziggys Mod
Battlefield 4
Dragon’s Dogma: Dark Arisen
Dreamfall Chapters
Neverwinter
Sanctum 2
Thief
Torment: Tides of Numenera
Assassin’s Creed IV: Black Flag
Assassin’s Creed III – The Betrayal
Battlefield 3: End Game
BioShock Infinite
Brutal Legend
Dead Space 3: Awakened
Driftmoon
Mass Effect 3: The Citadel
Resident Evil 6
SimCity
Sniper Elite: Nazi Zombie Army
Sniper: Ghost Warrior 2
StarCraft II: Heart of Swarm
The Bridge
The Showdown Effect
The Walking Dead: Survival Instinct
Castlevania: Lords of Shadow – Mirror of Fate
Darstalkers Ressurection
Gears of War: Judgement
LEGO City Undercover
Luigi’s Manson: Dark Moon
MLB 13: The Show
Sly Cooper: Thieves of Time
Hardware analýza – SimCity
Plynulé hraní na levných PC sestavách
Recenze: NVIDIA Little Monster
Recenze: Samsung SyncMaster LT27B750EW
Test nejprodávanějších 2.1 reproduktorů
Arzenál: Luk
Making of: Tekken
Nezvratný osud: Thrill Kill
Trestná lavice: Arctic International versus Midway (1982)
Plná hra: Heroes of Might & Magic III: Complete
© 2020 NAKED DOG, S.R.O.