Menu

Level 216

Editorial

  • Editorial
  • 3

Novinky

  • Herní radar
  • 4
  • Online novinky
  • 26
  • Vanguard
  • 40
  • Mercenary Ops
  • 40
  • Bleskovky
  • 40
  • Binary Domain
  • 40
  • Battlefield 3: Close Quarters
  • 40
  • Anna
  • 40
  • Age of Decadence
  • 40
  • The Showdown Effect
  • 41
  • SBK Generations
  • 41
  • R.E.D Frontier
  • 41
  • Omerta - City of Gangsters
  • 41
  • Dungeonland
  • 41
  • Retro novinky
  • 98
  • Herní mody
  • 112

Obsah DVD

  • Obsah DVD
  • 7

Dopisy

  • Dopisy
  • 8

Preview

  • Hra měsíce - Assassin´s Creed III
  • 10
  • SimCity
  • 28
  • The Dark Eye: Demonicon
  • 30
  • DiRT Showdown
  • 32
  • Darksiders II
  • 34
  • LEGO Batman 2: DC Super Heroes
  • 36
  • The Amazing Spider-Man
  • 37
  • Game of Thrones MMO
  • 38
  • Medal of Honor: Warfighter
  • 42

Komentář

  • GDC 2012 Vývojáří zahlédli herní budoucnost
  • 14
  • Pod pokličkou: Prokletá volba
  • 18
  • Booom 2011 Novináři volili nejlepší hry minulého roku
  • 20
  • Kdo je Vaas?
  • 21
  • Wolfův revír: Nenalogujeme se!
  • 22
  • Z deníčku vývojáře: Teorie v praxi #3
  • 23
  • Jáma pekel: Kickstartermanie
  • 24
  • Sbírání skalpů ve hrách - Zábava, nebo obtěžování?
  • 25

Téma

  • Obětí úplatné DRM stráže
  • 46

Galerie

  • Pixelvize
  • 52

Recenze

  • Yesterday - 70
  • 54
  • Wargame: Evropská krize - 60
  • 56
  • Stacking - 70
  • 58
  • Depth Hunter - 50
  • 59
  • Deep Black: Reloaded - 30
  • 59
  • Rayman Origins - 80
  • 60
  • MS Flight - 40
  • 61
  • Vessel - 90
  • 62
  • The Sims 3 Showtime - 70
  • 63
  • Really Big Sky - 50
  • 63
  • Dear Esther - 50
  • 64
  • Dark Secrets - 30
  • 65
  • Cannon Fodder 3 - 50
  • 65
  • J.U.L.I.A. - 50
  • 66
  • Orbitron Revolution - 40
  • 67
  • Angry Birds Space - 70
  • 67
  • Shadows on the Vatican Act I - Greed - 50
  • 68

Rozhovor

  • Henry Lu
  • 69
  • Marek Rosa & Keen Software House
  • 108

Hardware

  • Hardware NEWS
  • 72
  • Nejlepší televize pro každou situaci
  • 74
  • Hardware TEST
  • 74
  • Srovnávací test boxů a tlumičů pevných disků
  • 80
  • Ipad nový, třetí, neočíslovaný - 90
  • 84
  • Výkonová analýza hry - Mass Effect 3
  • 86

Konzole

  • Twisted Metal - 80
  • 88
  • I Am Alive - 80
  • 90
  • The Last Story - 80
  • 91
  • Mario Party 9 - 70
  • 91
  • Street Fighter X Tekken - 80
  • 92
  • FIFA Street - 80
  • 92
  • Jak and Daxter HD Collection - 90
  • 93
  • Asura´s Wrath - 60
  • 93
  • Rayman Origins - 80
  • 94
  • Lumines - 70
  • 94
  • Journey - 90
  • 94
  • HALO 4
  • 96

Retro

  • Retro LEVEL
  • 97
  • Na pomezí dimenzí - Imuse
  • 99
  • Stalo se...
  • 100
  • Phantasie III: Wrath of Nikademus
  • 100
  • Dune
  • 100
  • Dungeon Siege
  • 101
  • Dungeon Keeper
  • 101
  • Virtuální Zeměpis - Ostrovy z Britannie
  • 104
  • Nezvratný Osud - Call of Duty: Devil´s Bridge
  • 106

Making of

  • Darklands
  • 102

Profil

  • Hi-Rez Studios
  • 110

Plakát

  • Assassin´s Creed III
  • 117
  • Rayman Origins
  • 118

Starší čísla je možné objednat u firmy Send na telefonech 225985225 nebo 777333370, nebo e-mailem na adrese send@send.cz

HRÁČI SOBĚ

Je až neuvěřitelné, k čemu jsme se za ta léta u her dobrali. Hry jsme do počítačů „nahrávali“ z kazet, později z disket přes CD až prostřednictvím dnešních DVD a digitální distribuce. Jedna věc nás však provází stále. Nepříjemné ochrany kvůli obraně před pirátstvím. Zkoušelo se a zkouší se vše možné, a přitom je výsledek stále stejný. Kdo chce, může si hru „upirátit“ tak jako tak. Fígle, jak znepříjemnit kopírování, se neustále mění, což by tak nevadilo, ale ruku v ruce s nimi jdou věci, které vás jakožto zákazníka přinejmenším obtěžují. Míra tolerance je u každého jiná – jednomu vadí už jen nutnost mít vložené DVD v mechanice, dalšímu je na obtíž software běžící na pozadí, jenž monitoruje potenciálně nevhodnou činnost a v případě jakéhokoliv náznaku nekalosti legálně zakoupenou hru „odstřelí“. V horším případě pak mohou přestat fungovat jiné, také legální aplikace atd.

Osobně nemám nic proti všem těm sofistikovaným ochranám před piráty, dokud mě však nezačnou omezovat. Už jsem zažil mnoho okamžiků, kdy jsem nemohl používat počítač podle svých představ. „Chceš spustit naši hru? Tak odinstaluj ten podivný software na vypalování DVD!“, „Ta hra vám nefunguje? A koupil jste ji novou? Jaký máte instalační klíč? Hmm, to je divné, mělo by to fungovat“, „Litujeme, ale spojení na ověřovací servery není dostupné“. Vrcholem pak je padání systému, kdy po dnech strávených hledáním příčiny zjistíte, že nemáte vadné komponenty ani špatně nainstalovaná Windows, ale že si s vámi „hraje“ protipirátská ochrana od hry, kterou jste již odinstalovali. Proto mám rád projekty a vývojáře, kteří své neúspěchy nehází na piráty. Naopak mají své zákazníky rádi a nabízejí své hry bez zbytečného balastu. Zářným příkladem jsou Good Old Games, kde nejsou jen staré hry, ale i pár nových kousků, kterých má nadále přibývat. Ostatně i komunita kolem Kickstarteru, kde právě herní vývojáři mohou žádat o příspěvek na projekty, to dala jasně najevo. Hry osvobozené od nesmyslných ochran získávají kapitál velmi snadno. Nešvaru tzv. DRM (Digital Rights Management) se věnujeme v hlavním tématu a všem ho doporučuji přečíst. Je zajímavé vidět, jak se firmy a vývojáři k této problematice staví. Někteří vám nic nedarují, jiní na to umí jít s humorem.

Michal Křivský
šéfredaktor